اتصال به شبکه ریلی و احداث بزرگراه سراسری چهار محال و بختیاری تا پایان دولت

دو پروژه اتصال به شبکه ریلی سراسری و احداث بزرگراه سراسری چهار محال و بختیاری در دولت دوازدهم تکمیل خواهند شد.

اتصال به شبکه ریلی و احداث بزرگراه سراسری چهار محال و بختیاری تا پایان دولت

محمد باقر نوبخت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان چهار محال و بختیاری که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور استاندار و اعضای شورای برنامه ریزی استان و همچنین رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاون وزیر راه و شهر رسازی برگزار شد، گفت: تکمیل دو پروژه اتصال راه آهن استان به شبکه سراسری و همچنین تکمیل بزرگراه سراسری استان چهار محال و بختیاری تا پایان دولت دوازدهم انجام خواهد شد و در این راستا آمادگی وجود دارد تا با تخصیص منابع لازم این دو پروژه با سرعت بیشتری عملیاتی و به مرحله بهره برداری برسند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سال گذشته حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی اعتبار پرداخت شده است گفت: این اعتبارات در سال ۹۷ حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان بوده و بر اساس قانون بودجه در سال ۹۹ بیش از ۸۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی اختصاص داده خواهد شد.

نوبخت در ادامه گفت: از مسئولان استان چهارمحال و بختیاری می خواهم که سهم بیشتری از این منابع دریافت کنند که راهکار اصلی آن حرکت سریعتر در مسیر اتمام پروژهها طی سال ۹۹ است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: طی هفته آتی مسئولان استان چهارمحال و بختیاری براورد های خود از طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی در استان را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کنند تا در خصوص تخصیص بهینه اعتبارات تصمیم‌گیری شود.

نوبخت تاکید کرد: با توجه به سردسیر بودن منطقه چهارمحال و بختیاری باید اجرای پروژه ها تا قبل از پایان تابستان با شتاب و سرعت بیشتر انجام شود.

در این جلسه تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آمادگی این نهاد برای تکمیل بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گفته تابش پی کنی بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در استان انجام شده و طبق تعهد داده شده این پروژه ها ظرف یک سال به پایان خواهد رسید.

در ادامه این جلسه خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح دو پروژه مهم تکمیل مسیر ریلی استان چهارمحال و بختیاری و همچنین بزرگراه سراسری این استان گفت: پروژه اتصال مسیر راه آهن استان چهارمحال و بختیاری به راه آهن سراسری کشور انتخاب پیمانکار آن مراحل زیرسازی روسازی و تکمیل ایستگاه در حال انجام می‌شود است اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه ۶۵۰ میلیارد تومان برای سالهای ۹۸ و ۹۹ بوده که قسمتی از آن نیز تخصیص داده شده است.

او ادامه داد: همچنین تکمیل بزرگراه سراسری استان تنها سه کیلومتر باقی مانده و به نظر می رسد با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه تا اردیبهشت ماه سال بعد نیز این پروژه تکمیل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها