سخنگوی شورای نگهبان:

«منتخب تفرش» نمی‌تواند به مجلس یازدهم راه پیدا کند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: با توجه به اعلام رسمی وزارت علوم مدرک سینا کمالخانی به دلیل اینکه، مؤسسه صادر کننده اعتبار ندارد، طبیعتا مدرک وی هم اعتبار ندارد.

«منتخب تفرش» نمی‌تواند به مجلس یازدهم راه پیدا کند

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در تشریح نشست ظهر امروز این شورا که برای بررسی مدرک سینا کمالخانی منتخب مردم تفرش در مجلس یازدهم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اعلام رسمی وزارت علوم مدرک ایشان به دلیل این که آن مؤسسه اعتبار ندارد، طبیعتا مدرک ایشان هم اعتبار ندارد.

وی افزود: با این تفاسیر آقای کمالخانی نمی‌تواند به مجلس یازدهم راه پیدا کند.

سخنگوی شورای نگهبان بر همین اساس اضافه کرد: مطالب دیگری هم در رابطه با این مؤسسه مطرح شده بود که قرار شد ما بررسی بیشتری هم داشته باشیم و گزارش دقیق‌تری به شورای نگهبان و این جلسه ارائه شود که این شورا نظر نهایی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کند.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم گیری برای منتخب تفرش ادامه دارد یا خیر، گفت: یک مرحله دیگر ممکن است بررسی شود اما تا این مرحله مواردی که عرض کردم قطعی است و مدرک ایشان اعتبار ندارد و این امر مورد قبول اعضا هم بود؛ چراکه وزارت علوم رسما اعلام کرده این مؤسسه فاقد مجوز بوده و طبیعتا این مدرک هم اعتبار ندارد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: پیش بینی هم این است که امکان ورود ایشان (سینا کمالخانی) به مجلس یازدهم وجود ندارد، اما با این حال ما برای دقت بیشتر قرار شد در جلسه آینده بررسی نهایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم داشته باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که در صورت عدم ورود سینا کمالخانی به مجلس یازدهم موضوع ابطال آراء آن حوزه انتخابیه مطرح است، تصریح کرد: بله، آراء آن حوزه ابطال شده و در مرحله میان‌دوره‌ای مجلس فرد جدید برای ورود به مجلس یازدهم از حوزه تفرش مجددا انتخاب خواهد شد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • عبدالرضا
    0

    واقعا خنده داره بررسی و صحت مدارک پس از انتخابات ، آقا نمی شد قبل از برگزاری انتخابات استعلام های لازم را بگیرید واقعا شان مردم اینقدر پایین اموده ، پس این آقا یی که هنوز مجلس نرفته کلک زده بره به امان خدا ، محاکمه نمیشه ، این همه ضرر و زیانی که به مردم زده هیچی ،، البته سرنوشت ایشون هم درست مثل اختلاس گران میشه

    نظرات شما -
    • شهروندی از مبارکه
      0

      ااین که چیزی نیست درشهرستان مبارکه در دوره نهم ایرانپور نماینده ما رای آورد وبا کلاهبرداری دکتری خودش راثابت کرد وبا باج خواهی از نماینده های دیگر حالا طلبکار مردم ومسئولین وانقلاب است

  • ممد
    0

    این یارو به نیت فساد وارد مجلس شده و جالبه که تا آستانهٔ ورود تأیید صلاحیت شده، خدا عالمه چندتا مثل این یارو کشف نشدند ،،،،،بهرحال چون نیت مفسده داشته ،مفسد فی الارضه و بایستکه اعدام بشه.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ازاین افراد کلاهبردار زیاد هستند مسئولین مراقب باشند

  • ناشناس
    0

    از این تریپهای مسئول متفکر و دردآشنای مردم هم میگرفت این کمالخانی به خودش. تا کی میخوان اجازه بدن یه عده با فریبکاری بیان بالا؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها