کمیسیون آمریکایی خواستار ورود نام هند به فهرست سیاه آزادی دینی شد

یک کمیسیون دولتی آمریکا خواستار ورود نام هند به فهرست سیاه آزادی دینی شده است.

کمیسیون آمریکایی خواستار ورود نام هند به فهرست سیاه آزادی دینی شد

یک کمیسیون دولتی آمریکا به دلیل کاهش شدید آزادی دینی در هند در دوران نخست وزیری نارندرا مودی، خواستار ورود نام این کشور به فهرست سیاه آزادی دینی شده است.

به گزارش روزنامه گاردین، کمیسیون آزادی دینی بین‌المللی آمریکا توصیه کرده که این اقدام صورت گیرد اما در این راستا سیاستی وضع نکرده است و تقریبا هیچ احتمالی وجود ندارد که وزارت خارجه آمریکا از این توصیه پیروی کند چرا که هند از متحدان نزدیک آمریکا است.

این کمیسیون دو حزبی در گزارشی سالانه اظهار کرد، اگر هند وضعیت آزادی دینی خود را بهبود نبخشد، باید به جمع "کشورهای محل نگرانی" که می‌توانند تحت تحریم قرار گیرند، بپیوندد.

در این گزارش آمده است: در سال ۲۰۱۹ آزادی دینی در هند زوال شدیدی را تجربه کرد که طی آن اقلیت‌های دینی تحت حملاتی فزاینده قرار گرفتند.

این کمیسیون از آمریکا خواست، تدابیری تنبیهی از جمله ممنوعیت صدور ویزا را برای برخی مقامات هندی که گفته می‌شود مسئول این شرایط هستند، در نظر بگیرد.

این کمیسیون اظهار کرد، دولت ملی گرای هندوی نارندرا مودی "اجازه داده خشونت علیه اقلیت‌ها و عبادتگاه‌های آنان بدون مواخذه ادامه یابد و در نفرت پراکنی و تحریک خشونت دست داشته و آن را تحمل کرده است."

این گزارش همچنین به لغو خودمختاری کشمیر و چشم‌پوشی پلیس بر حمله به محله‌های مسلمان‌نشین نیز اشاره می‌کند.

دولت هند ادعاهای این گزارش را تکذیب کرده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه هند در این باره گفت: این اظهارات مغرضانه و جانبدارانه علیه هند تازه نیستند اما در این مورد، ارائه اطلاعات نادرست به سطح تازه‌ای رسیده است.

وی افزود: ما آن را یک سازمان محل نگرانی دانسته و رفتاری متناسب با این اقدام با آن خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها