داستان پدیده سابق یوونتوس که رهبر کره شمالی مصاحبه را برای او ممنوع کرد

روزنامه سان نگاهی انداخته به داستان هان کوانگ سونگ، پدیده فوتبال کره شمالی که رهبر این کشور مصاحبه کردنش را ممنوع کرده و مانع از انتقالش به باشگاه‌های بزرگ شده بود.

داستان پدیده سابق یوونتوس که رهبر کره شمالی مصاحبه را برای او ممنوع کرد

هان کوانگ سونگ، پدیده اهل کره شمالی و پدیده سابق یوونتوس زمانی فکر می‌کرد یک دنیا فرصت درخشان در مقابلش قرار دارد. این فوتبالیست ۲۱ ساله که در برنامه‌های کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای تبدیل کردن فوتبال این کشور به یکی از قدرتهای بین‌المللی، نقشی تعیین‌کننده دارد، در ماه ژانویه امسال بعد از آنکه نتوانست در تورین حتی یک بار با پیراهن یووه به میدان برود، به باشگاه قطری الدحیل پیوست.

یوونتوس این بازیکن کره‌ شمالی را تابستان قبل از آن به قیمت ۵ میلیون یورو خریداری کرده بود. ولی او تنها دو بار روی نیمکت یووه نشست و هرگز با پیراهن تیم اول باشگاه به میدان نرفت. بخش اعظم دوران حضور او در یووه در تیم زیر ۲۳‌ سال باشگاه گذشت و البته او در ۱۷ بازی برای این تیم نتوانست گلی به ثمر برساند. هان در ورود به اروپا ابتدا به کالیاری پیوست تا اولین بازیکن اهل کره شمالی باشد که در سری آ بازی کرده و گلزنی کرده است.

هان که زاده پیونگ‌یانگ است در نوجوانی به یک آکادمی فوتبال در شهر بارسلونا رفته و سپس در بازگشت به کشورش به باشگاه اف‌سی چوبیونگ می‌پیوندد. هان در جام جهانی زیر ۱۷سال که در سال ۲۰۱۵ در شیلی برگزار شده بود می‌درخشد و یک سناتور ایتالیایی به نام آنتونیو رازی که دوستی نزدیکی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دارد، از هان دعوت می‌کند تا به آکادمی ISM در ایتالیا ملحق شود.

داستان پدیده سابق یوونتوس که رهبر کره شمالی مصاحبه را برای او ممنوع کرد

بعد از پیوستن هان به کالیاری، چیزی نمی‌گذرد که او به صورت قرضی به پروجا منتقل می‌شود و در همین دوران است که برای شرکت در یک برنامه تلویزیونی ورزشی در ایتالیا به نام لادومنیکا اسپورتیووا به استودیو دعوت می‌شود. هان در حالیکه در هتل خود در شهر میلان منتظر است تا با اتوموبیل به استودیو منتقل شود با تلفنی از پیونگ‌یانگ مواجه می‌شود که از طرف دولت کره شمالی به او دستور می‌دهند در هیچ برنامه عمومی رسانه‌ای شرکت نکند.

رئیس باشگاه پروجا در این باره می‌گوید:‌ "از یک وزارت کره شمالی که معلوم نیست کدام وزارتخانه بود به او زنگ زدند و همه چیز خراب شد. مذاکره غیرممکن بود چون پیونگ‌یانگ فقط حاضر بود با او صحبت کند. به او گفته بودند هیچ فوتبالیستی حق ندارد با تلویزیون‌ها صحبت کند وگرنه به کشور برخواهد گشت. هان مشخصاً ترسیده بود".

موندو دپورتیوو مدعی است کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای هان نقشی مثل یک پدر داشته و همیشه مایل بوده همه چیز و از جمله زندگی حرفه‌ای او را کنترل کند. حتی گفته می‌شود دیکتاتور کره شمالی برای بررسی پیشرفت هان، رقابتهای سری آ را به دقت تماشا می‌کرده. بر اساس گزارشها سه باشگاه انگلیسی اورتون، آرسنال و لیورپول خواهان جذب هان بوده‌اند ولی دولت انگلیس با انتقال او به این کشور مخالفت کرده است. علت این تصمیم دولت انگلیس این بوده که دستمزد پرداختی به هان در صورتیکه به کشورش منتقل می‌شده تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور را نقض می‌کرده.

داستان پدیده سابق یوونتوس که رهبر کره شمالی مصاحبه را برای او ممنوع کرد

هان که در حال حاضر در باشگاه الدحیل قطر بازی می‌کند امیدوار است بتواند با تیم ملی کشورش، برای سومین بار به جام جهانی راه یابد و در سال ۲۰۲۲ در این کشور حاشیه خلیج فارس با پیراهن کره شمالی مقابل بزرگترین تیمهای ملی دنیا قرار بگیرد.

منبع: خبر ورزشی

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها