خسارت ۳ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی خراسان شمالی

مدیر کل بحران استانداری خراسان شمالی گفت: سیل سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از ابتدای اردیبهشت ماه تا دو روز گذشته به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرد.

خسارت ۳ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی خراسان شمالی

نظری اظهارکرد: البته سیل یکی دو روز گذشته نیز خسارت های زیادی به بخش کشاورزی و ابنیه فنی استان وارد کرده است که هنوز رقم دقیق آن مشخص نشده است.

وی افزود: سیلاب های جاری شده طی یکی دو روز گذشته بیشترین خسارت را به شهرستان شیروان و بجنورد وارد کرد.

به گفته نظری البته حوادث غیرمترقبه طی ماه گذشته نیز یک میلیارد و ۳۰۰ تومان خسارت در این استان برجا گذاشت که از این میزان فقط ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت سرمازدگی در بخش کشاورزی بوده است.

وی در ارتباط با خسارت های سیلاب هایی که در سال گذشته به استان وارد و باید اعتبارات لازم جهت جبران آن پرداخت می شد نیز توضیح داد: در سال گذشته این استان ۷۱۵ میلیارد تومان اعلام خسارت شد که از این میزان ۶۲۵ میلیارد تومان پرداخت شد.

این مقام مسئول توضیح داد: باقی مانده آن متعلق به خسارت سیل در بخش راه بوده است که اداره کل راه و شهرسازی استان به تاخیر اعلام کرد و آن میزان نیز به استان پرداخت نشد.

وی با اشاره به اینکه با مقدار باقی خسارت های سیل باید چندین پل ضروری در این استان ساخته می شد، گفت: پیگیری ها در حال انجام است تا اعتبارات لازم جذب و عملیات اجرایی ساخت آن پل آغاز شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها