منحنی ابتلا به کرونا در آلمان صعودی شد

در پی صعودی شدن روند ابتلا به کووید-۱۹ در آلمان، موسسه «روبرت کخ» اعلام کرد که هنوز نمی‌توان از توقف همه‌گیری این بیماری سخن گفت.

منحنی ابتلا به کرونا در آلمان صعودی شد

نرخ ابتلا به کرونا در آلمان بار دیگر افزایش یافت. شمار مبتلایان جدید به ویروس کووید-۱۹ در آلمان در مقایسه با روزهای گذشته رو به کاستی نگذاشته است.
بر این اساس، شاخص شیوع بیماری (نرخ شیوع یا بازتولید/ R) دوباره به یک بازگشته و توام با نوساناتی، در اوایل ماه مارس ۳، در ۸ آوریل ۱/۳ و طی روزهای گذشته ۰/۹ بوده است. این ارقام بیانگر آن است که یک فرد مبتلا به کرونا، این بیماری را به چه تعداد افراد دیگر منتقل می‌کند.
انستیتوی کخ آلمان همواره تاکید داشته است که برای فروکش شیوع بیماری، نرخ بازتولید باید زیر رقم ۱ باشد. بازگشت دوباره این رقم به یک و فراتررفتن احتمالی آن اگر مهار نشود می‌تواند ثمرات محدودیت‌های قبلی را در معرض تهدید قرار دهد.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در پی اعلام رفع برخی محدودیت‌ها به روشنی تصریح کرد که هر تغییر کوچک در نمودار بازتولید کرونا می‌تواند پیامدهای سنگین به همراه آورد.
بر اساس آمار انستیتوی کخ، شمار مبتلایان در روز گذشته (دوشنبه) با یک افزایش ۱۱۴۴ نفری به مجموع ۱۵۶هزار و ۳۳۷ نفر رسید. شمار درگذشتگان مبتلا به ویروس کووید-۱۹ با افزایش ۱۶۳ نفری به رقم کل ۵۹۱۳ مورد فوتی رسیده است.
در همین باره «لوتار ویلر» رییس انستیتوی کخ، شهروندان آلمان را فراخواند، همچنان به رعایت مقررات پایبند بمانند. وی با یادآوریاینکه «دوران سختی را طی می‌کنیم» افزود: باید «موفقیت‌های تاکنونی را پاس داشت».
ویلر در کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که به همین دلیل ضروری است با رعایت مقررات همچنان در خانه ماند، فاصله‌ها را حفظ و از مقررات گذاردن ماسک پیروی کرد.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها