سازمان ملل: قرنطینه شش‌ماهه می‌تواند به هفت میلیون بارداری ناخواسته منجر شود

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد هشدار داده است که محدودیت‌های قرنطنیه در زمان شیوع کرونا ممکن است به میلیون‌ها مورد بارداری ناخواسته در جهان منجر شود.

سازمان ملل: قرنطینه شش‌ماهه می‌تواند به هفت میلیون بارداری ناخواسته منجر شود

این نهاد وابسته به سازمان ملل پیش‌بینی کرده است که اگر شرایط قرنطینه شش ماه طول بکشد حدود ۴۷ میلیون زن با درآمد پایین یا متوسط امکان دسترسی به اقلام ضدبارداری را از دست می‌دهند.

به گفته این صندوق چنین شرایطی ممکن است به هفت میلیون بارداری ناخواسته در جهان منجر شود.

این نهاد در گزارش خود شرایط احتمالی از نظر دوره محدودیت‌ها و امکان دسترسی به خدمات در زمان شیوع کووید-۱۹ را بررسی کرده و گفته است که قرنطینه سه ماهه با حداقل اختلال در ارائه خدمات، ۱۳ میلیون زن را از اقلام ضدبارداری مدرن محروم می‌کند و ممکن است باعث ۳۲۵ هزار بارداری ناخواسته شود.

به گفته این سازمان در بدترین حالت اگر قرنطینه یک سال طول بکشد، ممکن است بیش از ۵۰ میلیون زن دسترسی خود به این خدمات را از دست بدهند و ۱۵ میلیون مورد حاملگی ناخواسته پیش بیاید.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در گزارش تازه خود هشدار داده است که محدودیت‌های اقتصادی و فیزیکی قرنطینه پیامدهای قابل توجهی برای حقوق و سلامتی زنان و دختران در پی دارد.

افزایش موارد ختنه زنان و ازدواج کودکان هم از جمله خطراتی است که در این گزارش به آن اشاره شده است.

این نهاد برآوردهای خود را که با آمار و ارقام چند مرکز بهداشتی و دانشگاه از جمله دانشگاه جانزهاپکینز منتشر کرده، تخمینی اولیه خوانده و گفته بخش بزرگی از اختلال‌هایی که ممکن است پیش بیاید هنوز شناسایی نشده است.

خشونت به خاطر جنسیت
صندوق جمعیت سازمان ملل متحد همچنین درباره افزایش خشونت علیه زنان هشدار داده و برآورد کرده است که در دوره شش ماهه قرنطینه ممکن است ۳۱ میلیون مورد به موارد خشونت بر مبنای جنسیت اضافه شود.

از زمان آغاز خانه‌نشینی و محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا شمار موارد خشونت خانگی علیه زنان در بعضی کشورها دو برابر شده است.

سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی بارها درباره افزایش خشونت علیه زنان در این شرایط هشدار داده‌اند.

دکتر ناتالی کانم، مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل می‌گوید: "داده‌های تازه نشان از تاثیر فاجعه‌باری دارد که ممکن است به زودی دامن زنان و دختران در سرتاسر جهان را بگیرد."

به گفته خانم کانم همه‌گیری کووید-۱۹ باعث عمیق‌تر شدن نابرابری‌ها می‌شود و میلیون‌ها زن و دختر را در معرض خطر از دست دادن توان برنامه‌ریزی برای خانواده‌هایشان و همین طور حفاظت از بدن و سلامتی‌شان قرار می‌دهد.

منبع: بی بی سی

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها