تسویه بدهی 15 شرکت هواپیمایی داخلی با آژانس‌ها در ابطال بلیت‌ها

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: اغلب شرکت‌های هواپیمایی داخلی بدهی به آژانس‌های هواپیمایی بابت ابطال بلیت ندارند و از 17 شرکت 15 شرکت تسویه کرده‌اند و دو شرکت هم در حال پرداخت و تسویه هستند.

تسویه بدهی 15 شرکت هواپیمایی داخلی با آژانس‌ها در ابطال بلیت‌ها

مقصود اسعدی‌سامانی درباره استرداد بلیت‌های هواپیما که از اوایل اسفند 98 به دلیل شیوع کرونا، آغاز شد، اظهار داشت: مشکلات برخی کسب و کارها با شیوع بیماری کرونا در کشور از اوایل اسفند 98 آغاز شد و در این حوزه صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری از کسب و کارهایی بود که در دنیا آسیب جدی از شیوع کرونا، دید.

وی افزود:‌ در این راستا مردم نسبت به ابطال بلیت‌های خود اقدام کردند و طبق دستور وزیر راه و شهرسازی نیز پول بلیت مسافران بدون کسر جریمه به آنها مسترد شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود:‌در این حوزه شرکت‌های هواپیمایی داخلی با وجود آنکه با کمبود نقدینگی مواجه بودند تلاش کردند، نسبت به پرداخت پول بلیت مسافر اقدام کنند. در این راستا اغلب شرکت‌های هواپیمایی داخلی نسبت به استرداد پول بلیت پروازها به آژانس‌ها اقدام کردند.

اسعدی‌سامانی ادامه داد:‌آژانس‌های طرف قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی به صورت دوره‌ای 15 روزه تا یک ماهه فروش خود را با شرکت‌های هواپیمایی تسویه می‌کنند. بنابراین همیشه مبلغی پول مربوط به شرکت‌های هواپیمایی پیش آژانس‌ها، هست که از این محل می‌توانند نسبت به استرداد بلیت، اقدام کنند.

وی بیان کرد: از طرفی با ابطال بلیت‌ها شرکت‌های هواپیمایی داخلی نسبت به پرداخت بدهی خود به آژانس‌ها طبق قرارداد اقدام کردند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سؤال که رئیس انجمن آژانس‌های مسافری و گردشگری اعلام کرده است که شرکت‌های هواپیمایی به آژانس‌ها بابت ابطال بلیت بدهی دارند، گفت: منظور وی، شرکت‌های هواپیمایی خارجی بوده است، اما در مصاحبه‌ای که داشته است، فقط گزینه «شرکت‌های هواپیمایی» را قید کرده است و این موجب شده است، برخی به اشتباه فکر کنند شرکت هواپیمای داخلی به آژانس‌ها بدهکار هستند، در حالی که این بدهی مربوط به شرکت‌های هواپیمایی خارجی است و شرکت‌های هواپیمایی داخلی، بابت ابطال بلیت بدهی خود را به آژانس‌ها، تسویه کردند و فقط یکی دو شرکت در حال رسیدگی و تسویه نهایی است.

اسعدی‌سامانی گفت: با شیوع کرونا در ایران و موضوع ابطال بلیت‌ها، برخی شرکت‌های هواپیمایی خارجی استرداد بلیت را موکول به اخذ بلیت تا یک سال آینده کردند و این موضوع هم از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، قابل پیگیری است. قطعا سازمان هواپیمایی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی خواسته و به آنها تاکید کرده است نسبت به تسویه بدهی به آژانس‌ها اقدام کنند.

وی افزود: ‌اینجانب حتی به آقای رفیعی گفتم، اگر فهرستی از آژانس‌های هواپیمایی داخلی بدهکار به آژانس‌های هواپیمایی را دارید، منتشر کنید که فهرستی به ما ندادند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سؤال که چند شرکت هواپیمایی داخلی با آژانس‌های مسافرتی بابت ابطال بلیت تسویه کردند، گفت:‌ا 17 شرکت فعال‌ داخلی، 15 شرکت هواپیمایی همه بدهی خود را بابت استرداد بلیت به آژانس‌ها تسویه کردند.

بنابراین گزارش پیش از این حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، اعلام کرده بود: شرکت های هواپیمایی و برخی هتل های خارجی بابت ابطال بلیت بدهی 400 میلیارد تومانی دارند.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها