زمان اعلام میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۷/ رقابت ۵ کشور برای میزبانی، نامی از ایران نیست

یک منبع خبری با اعلام زمان مشخص شدن میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ از کشورهایی که تمایل خودشان را برای میزبانی این رقابت‌ها اعلام کردند نام برد.

زمان اعلام میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۷/ رقابت ۵ کشور برای میزبانی، نامی از ایران نیست

قطر در حال تهیه پیشنهاد برای میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ است و باید در این راه با عربستان رقابت کند.

این خبر، پس از آن اعلام شد که شورای المپیک آسیا اعلام کرد که پیشنهاد میزبانی این دوره از سوی هر دو کشور برای بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ نیز ارائه شده است.

تنش‌ها بین کشورهای همسایه از سال ۲۰۱۷ زیاد بوده است، هنگامی که عربستان سعودی قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

در صورت موفقیت، قطر از سال ۲۰۱۱ برای اولین بار میزبان این رقابت‌ها خواهد بود، در حالی که عربستان یا هند، در صورتی که میزبان جام ملت‌ها شوند، برای اولین بار میزبان این رقابت‌ها خواهند بود.

قطر قهرمان فعلی جام ملت‌های آسیا پس از شگفتی ژاپن را در فینال ۳-۱ شکست داد و برای اولین بار به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا رسید. آنها همچنین میزبان مسابقات جام جهانی فیفا در سال ۲۰۲۲ هستند که بزرگترین رویداد فوتبال جهان را برگزار خواهند کرد.

هنوز هم بیش از دو ماه برای ارسال پیشنهادهای رسمی برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ زمان باقی مانده است.

کمیته اجرایی ۳۰ نفره کنفدراسیون فوتبال آسیا سریع‌ترین تصمیم را در سال ۲۰۲۱ اتخاذ خواهد کرد اما این امر می‌تواند به دلیل وجود همه گیری COVID-۱۹ عقب بیفتد.

ازبکستان، اردن و عراق نیز در گذشته به میزبانی این رقابت ابراز علاقه کرده‌اند و هنوز هم می‌توانند قبل از مهلت مقرر، داوطلبی خودشان را ارائه دهند.

شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه گفت که هرچند به چین فقط چهار سال فرصت داده شده تا برای مسابقات ۲۰۲۳ آماده شود اما او معتقد است از سال ۲۰۲۷ باید زمان بیشتری برای میزبان ها لحاظ شود.

وی گفت: "چین فقط چهار سال برای آماده سازی زمان دارد و گرچه آنها بسیار توانمند هستند ولی من می‌خواهم به میزبان آینده حتی بیشتر وقت بدهم. با قالب توسعه یافته که در سال ۲۰۱۹ در امارات راه اندازی شد ما ۲۴ تیم و ۵۱ بازی داریم و بنابراین به هشت تا ۱۰ ورزشگاه در حد کلاس جهانی نیاز داریم."

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها