پذیرش و قرنطینه مقامات در جزیره کیش شایعه است

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: در این شرایط شایعه شد برخی مقامات از جمله رئیس‌جمهور در کیش مستقر شدند که این ادعاها کاملا بی‌اساس است.

پذیرش و قرنطینه مقامات در جزیره کیش شایعه است

غلامحسین مظفری با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه آزاد کیش برای مهار ویرس کرونا بیان داشت: با توجه به اینکه کیش مقصد مهم گردشگری محسوب می‌شود و تعطیلات نوروز هم پیک رفت‌وآمدها بود به سرعت نسبت به اقدامات پیشگیرانه تصمیم گرفتیم.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش اظهارداشت: شرایط در جزیره کیش که محور و پایه و اساس آن گردشگری است با یک منطقه صنعتی بسیار متفاوت بود و خوشبختانه همراهی بخش خصوصی را در اجرای تمهیدات داشتیم.

البته تا شروع اجرای کنترل‌ها آسیب‌هایی وارد شد مبنی بر اینکه یک گردشگر و میزبان مبتلا به کرونا فوت شدند.

مظفری افزود: نیمه اول اسفند ماه، به دلیل حجم مسافران کیش، آمار مبتلایان به صورت تصاعدی در حال رشد بود در این شرایط پروازها را پلکانی محدود کردیم و از دهم اسفند ماه مراکز تفریحی و ورزشی تعطیل شدند و پانزدهم اسفند هم رستوران‌های جزیره کیش تعطیل شدند.

هتل‌ها تا ۱۹ اسفند آخرین مسافران خود را پذیرش کردند و مابقی اقامت‌ها و رزروها را کنسل کردند.

حتی یک نفر مهمان را نپذیرفتیم

مدیرعامل منطقه آزاد کیش درباره انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر استقرار و قرنطینه قشر خاصی در این جزیره و دور ماندن این افراد از شرایط اوج شیوع کرونا در تهران و سایر مناطق تاکید کرد: معتقدم این شایعات ساخته ذهن عده‌ای بود که هرگز ذات با انصافی نداشتند و ندارند.

در این باره تمام اطلاعات به روز در دسترس همگان قرار دارد اما صراحتاً اعلام می‌کنم در این ایام حتی یک نفر مهمان را نپذیرفتیم.

وی ادامه داد: البته پیش از ۱۵ اسفند رفت و آمدهایی بوده اما اینکه سازمان میزبان عده‌ای مهمان خاص از جمله مسئولان مملکت و حکومتی باشد، شایعه بی‌اساسی است.

علی‌رغم اینکه برای پررونق شدن نوروز ۹۹ در جزیره اقدامات گسترده‌ای را انجام داده بودیم به دلیل شرایط بحران کرونا حتی یک مهمان هم در کیش نپذیرفتیم.

ادعای استقرار رئیس‌جمهور در کیش بی‌اساس است

مظفری تاکید کرد: در این شرایط شایعه شد برخی از مقامات از جمله رئیس‌جمهور در کیش مستقر شدند که این ادعاها کاملاً بی‌اساس بود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش درباره برآورد میزان خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا گفت: ستاد اقتصادی برای برآورد خسارت ناشی از کرونا تشکیل شده و با چهار کارگروه بخش خصوصی در حال ارزیابی میزان دقیق این ضرر و زیان‌های به بار آمده هستند. هر چند هنوز عدد دقیق مشخص نشده اما بحران کرونا آثار سنگینی بر جای گذاشته است.

تعداد مبتلا به کرونا در کیش به صفر رسید

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیماران مبتلا به کرونا در کیش به صفر رسیده است، گفت: خوشبختانه ۶ روز هیچ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان کیش نداشتیم و با برگشت کیشوندان هم به طور سختگیرانه برخورد کردیم.

اپلیکیشی طراحی شده است که ثبت نام کیش‌وندان برای برگشت از این طریق انجام شد و بر مبنای اولویت‌بندی‌ها برگشت کیشوندان را فراهم کردیم.

وی با بیان اینکه ۶ هزار نفر برای برگشت به کیش ثبت نام کردند که باید دو هفته در قرنطینه باشند، تاکید کرد: آنهایی که دارای مسکن هستند در خانه خود قرنطینه می‌شوند و تمام نیازهای آنها تأمین خواهد شد.

برای قرنطینه افرادی که به واسطه پروژه‌ای باید به جزیره برگردند، اماکنی در نظر گرفته شده که گنجایش پذیرش ۳ هزار نفر را دارند.

البته مجموعه مهمان‌سرای منطقه آزاد کیش راهم در این مدت به قرنطینه مبتلایان اختصاص داده بودیم.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • علیرضا
    0

    تانباشد چیزکی مردم نگوید چیزها

  • مرتضی
    0

    جزیره کیش کل عید قرنطینه بود . خودم داشتن 4یا 5 فروردین میگشت بابت بلیط ببینم چطوریه راست میگن یا نه دیدم تمام پرواز ها انجام میشد ولی پرواز به جزیره کیش تا 11 فروردین وجود نداشت.کلی هم فیلم اومد بیرون که نشون میداد کلی آخوند اونجا رفته بودن.

    نظرات شما -
    • خلیل
      0

      کل قمی ها کیش را اجاره کردن

  • فرهاد
    0

    خب اگر تو کیش نیست تو یه جزیره دیگه ست،،این همه جزیره،اتفاقا بهتر که جلوی چشم نباشه،،،،برای نیست شدنهای وقت و بی وقتش بالاخره یه جایی رو داره دیگه..مردم هم که به درک،بریم سماقمونو بمکیم،اقتصاد هم که عالی،تورم تک رقمی،نرخ بیکاری درکمترین حد بعد از انقلاب،پس حسن جون با خیال راحت برو عشق و حالتو بکن،دستت نه یه جاییت درد نکنه،خوب ر.....ی......ـ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها