آیا ویروس کرونا با غسل اموات جانباختگان منتقل می‌شود؟

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) درباره آلودگی ناشی از پساب تغسیل اموات کرونایی توضیحاتی داد.

آیا ویروس کرونا با غسل اموات جانباختگان منتقل می‌شود؟

سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) در گفت‎وگویی درباره آلودگی ناشی از پساب تغسیل اموات کرونایی گفت: سازمان آب و فاضلاب تهران پس از آغاز در سالن‌های تطهیر بهشت زهرا(س) برای بررسی موضوع به صورت جدی ورود کرد و در نهایت تأیید کرد که تغسیل متوفیان کرونایی آلودگی در بر ندارد.

خال ادامه داد: استقرار سیستم تصفیه‌خانه هم با نظارت سازمان آب و فاضلاب تهران و با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت گرفته است و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی نیست.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: در خصوص مدیریت پساب ناشی از تغسیل متوفیان کرونایی جلساتی را با نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا و همچنین کارشناسان و مدیران حفاظت از محیط زیست داشتیم تا از این مساله مطمئن شویم که این مساله آلودگی محیط‌زیستی در بر ندارد.

خال با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم با ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما در این زمینه تأییدیه ستاد ملی مقابله با کرونا را اخذ کردیم تا با مشکلی در این رابطه مواجه نشویم، ضمن اینکه نمایندگان و کارشناسان اداره آب و فاضلاب تهران و همچنین اداره حفاظت از محیط زیست دائما در اینجا حضور دارند و موارد را کنترل می‌کنند و به صورت روزانه آب تصفیه خانه سالن‌های تطهیر آزمایش می‌شود و مورد نظارت قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها