جمع آوری و قرنطینه معتادان متجاهر از فردا

محسنی بندپی گفت: از فردا معتادان متجاهر جمع آوری و ساماندهی و قرنطینه می‌شوند.

جمع آوری و قرنطینه معتادان متجاهر از فردا

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به لزوم جمع آوری معتادان متجاهر اظهار داشت: در بحث مقابله با بیماری کرونا وضعیت ما به ویژه در بحث بهبود یافتگان مناسب است، هر چند در بحث ابتلا در رتبه هشتم هستیم، اما در بحث بهبود یافته‌ها در رتبه پنجم قرار داریم و این نتیجه تلاش تیم پزشکی و پرستاری است.

وی گفت: با تلاش تیم پزشکی در تهران پوشش ۷۰ درصدی غربالگری و در شهرستان‌های تهران بالای ۹۶ درصد انجام شده و اکنون طرح غربالگری مرحله دوم شروع می‌شود.

استاندار تهران افزود: همچنین از فردا بحث جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر به منظور قرنطینه و کنترل تست کرونا شروع می‌شود که قرار بود روزانه ۵۰ نفر باشد، اما در جلسه امروز مصوب شد که روزانه با جمع آوری صد معتاد متجاهر شروع کنیم و در هفته بعد اگر ضرورت داشت که بیشتر جمع آوری شوند طی جلسه‌ای آن را افزایش بدهیم.

محسنی بندپی گفت: البته جمع آوری معتادان را باید از امروز آغاز می‌کردیم، اما بحث نگهداری مراکز قرنطینه معتادان نیاز به تصویب نهایی داشت که اکنون مرکز فشافویه با توجه به شرایط و ویژگی‌هایی که دارد به عنوان مرکز قرنطینه این معتادان مصوب شد ضمن اینکه جا به جایی معتادان جمع آوری شده با پلیس و با همکاری شهرداری تهران خواهد بود و تشخیص بیماری کووید ۱۹ با دانشگاه شهید بهشتی و تشخیص اعتیاد نیز با سازمان بهزیستی است.

استاندار تهران گفت: از فردا معتادان متجاهر جمع آوری و ساماندهی و قرنطینه می‌شوند.

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر در شرایط کرونا، افزود: با توجه به اینکه مهلت نگهداری معتادان متجاهر بر اساس مصوبات قبلی بین سه تا شش ماه بود و امکان تمدید نگهداری آن‌ها نبود، بعضی از مراکز نگهداری برای رهاسازی معتادین متجاهر اقدام کردند.

وی گفت: از سوی دیگر در اسفندماه سال گذشته با شیوع بیماری کرونا، جمع‌آوری و پذیرش معتادان متجاهر متوقف و موجب شد با خیل زیادی از معتادان متجاهر در سطح شهر تهران و شهرستان‌ها مواجه شویم.

استاندار تهران افزود: به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادیم که مهلت نگهداری معتادان در مراکز نگهداری تمدید شود که با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا، ۳ تا ۶ ماه دیگر این مهلت قابل تمدید شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر کمیته درمان مقابله با کرونا را متقاعد کردیم نسبت به جمع‌آوری و نگهداری معتادین رها شده اقدام کنند.

محسنی بندپی گفت: در نهایت با برگزاری چندین جلسه پیرامون این موضوع، امروز تقسیم کاری صورت گرفت که بر اساس آن جمع آوری معتادان متجاهر به عهده نیروی انتظامی قرار گرفت، اما انتقال معتادان به مراکز نگهداری با همکاری شهرداری انجام شود که در واقع مینی بوس و اتوبوس مورد نیاز را باید در اختیار نیروی انتظامی قرار دهد.

وی افزود: در جلسه امروز قرار شد مرکزی برای قرنطینه معتادان متجاهر به منظور گرفتن تست در نظر گرفته شود که اگر تست این افراد مثبت بود به مراکز دیگری منتقل می‌شوند و کسانی که تست شان منفی شد ۱۴ روز (دو هفته) در مرکز فشافویه قرنطینه شوند که سازمان امور زندان‌ها مسئولیت قرنطینه را به عهده دارد.

استاندار تهران ادامه داد: در این مرکز قرنطینه نیز دو اقدام صورت می‌گیرد، نخست تست اعتیاد که به عهده بهزیستی است و دیگری تست کووید ۱۹ که مسئولیت این کار نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران این کار را انجام می‌دهد.

وی گفت: از آنجا که تصمیم قبلی مبنی بر جمع آوری روزانه ۵۰ معتاد متجاهر بود در جلسه امروز مصوب شد که به روزانه ۱۰۰ نفر افزایش پیدا کند تا در مدت کمتری نسبت به جمع آوری افراد آسیب‌پذیر اقدام و چرخه انتقال بیماری کرونا توسط این افراد قطع شود.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها