مدیرعامل توزیع برق کرمانشاه: تلاش می‌کنیم تابستان بدون خاموشی باشد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از افزایش حدود چهار درصدی مصرف برق در استان طی هفته اول اردیبهشت ماه خبر داد.

مدیرعامل توزیع برق کرمانشاه: تلاش می‌کنیم تابستان بدون خاموشی باشد

امیدعلی مرآتی با بیان اینکه مصرف برق در استان طی هفته اول اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود سه تا چهار درصد افزایش یافته، گفت: این افزایش مصرف چند دلیل دارد که مهمترین آن گرم شدن زودتر هوا نسبت به سال‌های گذشته است و این گرما باعث شده مردم در برخی نقاط خصوصا مناطق گرمسیراز وسایل سرمایشی استفاده کنند که مصرف برق زیادی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در خانه ماندن افراد به دلیل شیوع کرونا را نیز عامل دیگری برای افزایش مصرف برق دانست و ادامه داد: اکثر افراد هنگام ماندن در خانه از وسایل برقی مانند تلویزیون و... استفاده زیادی دارند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تابستان امسال خاموشی برنامه‌ریزی شده رخ ندهد، خاطرنشان کرد: سال گذشته هم با همکاری مشترکین و برنامه‌هایی که اجرا شد خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشتیم که امیدواریم امسال هم روند به همین شکل باشد.

مرآتی درباره پیک مصرف برق استان در سال گذشته نیزعنوان کرد: پیک مصرف شب سال گذشته ساعت 21 و 45 دقیقه روز 19 مرداد و به میزان 738 مگاوات رخ داد و پیک روز را نیز ساعت 13 و 30 دقیقه 22 مرداد به میزان 707 مگاوات داشتیم.

مرآتی با بیان اینکه زمان پیک مصرف برق در کرمانشاه نسبت به سال‌های قبل تغییر کرده، اظهار کرد: در گذشته پیک مصرف برق در استان معمولا شب‌ها رخ می‌داد، اما اکنون در کرمانشاه نیز مانند تمام کشور اوج مصرف را بعدازظهرها و در ساعت 12 تا 16 داریم.

وی با اشاره به سهم قابل توجه مشترکین خانگی از افزایش مصرف برق، از مردم خواست از روشن کردن وسایل برقی پرمصرف در ساعات پیک خودداری کنند.

به گفته این مسئول، اتو، لباسشویی، کولر گازی، ماشین ظرفشویی، سشوار و... از جمله وسایل برقی پرمصرف است که بهتر است در ساعات پیک مصرف استفاده نشوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه همچنین از وجود 780 هزار مشترک برق در استان کرمانشاه هم خبر داد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها