۷۲۴ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در استان کرمان وجود دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از وجود ۷۲۴ واحد تولید راکد و نیمه فعال در استان خبر داد و گفت: فعالسازی ۱۱۰ واحد آن در برنامه است.

۷۲۴ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در استان کرمان وجود دارد

جعفر رودری صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با بیان اینکه جهش تولید یک حرکت با شتاب و مستمر به سمت هدف مطلوب و جدا شدن از وضعیت فعلی است اظهار داشت: خیز اقتصادی و جهش تولید همان پیشرفت و توسعه اقتصادیست.

وی با عنوان اینکه قبل از قرارگرفتن در مرحله جهش اقتصادی باید اقداماتی انجام شود گفت: رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال 99 فرمودند "اگر رونق تولید عملی شده باشد، می‌توانیم جهش تولید را عملیاتی کنیم."

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از مباحث کلیدی در جهش تولید، سرمایه‌گذاری است و باید ایجاد شرایط و الزامات، نهادها و سازمان‌های لازم و ایجاد فضای کسب و کار مشخصی داشته باشیم افزود: در مجموع در راستای جهش تولید در استان کرمان باید تغییرات اساسی در روش‌های تولید و افزایش بهره‌وری داشته باشیم.

وی با عنوان اینکه بخش‌های پیشران و کلیدی استان کرمان در سه حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت و معدن اشاره احصا شده است گفت: در این راستا تاکنون 251 پروژه مشخص شده که 28 مورد جزو پروژه‌های نوپای کشور است.

رودری با اشاره به وجود هزار و 250 واحد تولیدی در شمال استان گفت: از این تعداد 450 واحد نیمه فعال و 250 واحد غیرفعال هستند که در برنامه داریم امسال 100 واحد را وارد مدار کرده تا از ظرفیت خالی این بخش استفاده کنیم.

وی عنوان اینکه در جنوب استان کرمان نیز 240 واحد تولیدی داریم که 18 واحد آن نیمه فعال و 24 واحد آن غیرفعال است افزود: فعالسازی 10 واحد تولیدی جنوب استان نیز امسال در برنامه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به نقش مهم SME ها در اقتصاد، توسعه فناوری و نوآوری گفت: باید برای تامین منابع مالی این بخش در استان برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده که از محل انتقال منابع شرکت‌های بزرگ و معادن استان منابعی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط استان ایجاد شود عنوان کرد: 2 هزار میلیارد تومان در این بخش دیده شده که به شکل یارانه به ایجاد این واحدها کمک کند.

رودری ادامه داد: در راستای جهش تولید در بخش‌های توسعه صادرات، ارتقاء بهره‌وری، توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان، تامین مالی برای افزایش سرمایه‌گذاری کلان استان و ... برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد زنجیره تولید، نهادسازی اقتصادی برای حمایت از بازاریابی و فروش محصولات و ... برنامه‌های مهمی است که باید در راستای جهش تولید در استان کرمان دنبال و اجرائی شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها