آلمان ۳۰۰ میلیون یورو به کشورهای فقیر کمک می‌کند

سازمان ملل از کشورهای صنعتی خواسته برای مواجهه ۵۱ کشور با پاندمی کرونا، دو میلیارد دلار کمک اختصاص دهند که در پاسخ به این فراخوان، وزیر خارجه آلمان از کمک ۳۰۰ میلیون یورویی به کشورهای جهان سوم خبر داد.

آلمان ۳۰۰ میلیون یورو به کشورهای فقیر کمک می‌کند

وزارت خارجه آلمان از اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو کمک مالی به کشورهای فقیر و رو به توسعه خبر داد. این کمک، ادای سهم آلمان در مبارزه جهانی با پاندمی کروناست و در پاسخ به فراخوان سازمان ملل پرداخت می‌شود.

سازمان ملل از کشورهای صنعتی و ثروتمند خواسته که با پرداخت دو میلیارد دلار، به یاری ۵۱ کشور در آفریقا، آمریکای لاتین، آسیا و خاورمیانه بشتابند تا بتوانند نیازهای پزشکی و درمانی برای مقابله با ویروس کرونا را تامین کنند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت: ویروس کرونا مرز نمی‌شناسد. خطر کرونا بیش از همه متوجه کسانی است که در مناطق جنگی، اردوگاه‌های آوارگان یا سرزمین‌هایی زندگی می‌کنند که سیستم درمانی‌شان ظرفیت مواجهه با همه‌گیری را ندارد.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: شرایط این کشورها همبستگی انسانی می‌طلبد. تنها با مشارکت جمعی می‌توان به صورت پایدار بر کرونا چیره شد؛ وگرنه همواره با موج جدیدی از ابتلا روبه‌رو خواهیم شد.

بر اساس گزارش دویچه‌وله، ملیسا فلمینگ، سخنگوی سازمان ملل می‌گوید، ظرف ۷۵ سالی که از تأسیس این سازمان می‌گذرد، کرونا بزرگ‌ترین چالش جامعه جهانی بوده است. او در شبکه تلویزیونی ZDF آلمان یادآور شد که فقر در کشورهای رو به توسعه جهش فوق‌العاده‌ای کرده و در کشورهای ثروتمند نیز قابل مشاهده است. او افزود که چه بسا موج جدیدی از کوچ و آوارگی بروز کند.

فلمینگ ابراز امیدواری کرد که جنگ‌های بیشتری در جهان درنگیرد اما با اشاره به حوادث تاریخی، چنین احتمالی را نیز بعید ندانست.

سخنگوی سازمان ملل هشدار داد که فاجعه قحطی تقریبا در آستانه وقوع است. او به صدها هزار جمعیت کشورهای جهان سوم اشاره کرد که از ویروس به خاطر بی‌پولی و نداری می‌ترسند؛ نه به این دلیل که بیمار خواهند شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها