۳۴۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان گیلان در حوزه ارتباطات سرمایه‌گذاری می‌شود

۳۴۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان گیلان در حوزه ارتباطات سرمایه‌گذاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمود واعظی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه با سفر به گیلان از روز گذشته از شهرهای رودسر، شفت، فومن و آستانه اشرفیه بازدید شده است اظهار داشت: در راستای موضوعات مختلف اقتصاد مقاومتی و صادرات کالاهای استان به کشورهای مختلف بازدیدهای مذکور صورت گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید 6 بار به گیلان سفر کرده و این استان جاذبه‌های گسترده‌ای دارد افزود: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گیلان فعالیت‌ها و اقدامات مطلوبی اتفاق افتاده است.

وی توسعه و تکمیل زیرساخت‌های حوزه ارتباطات را در گیلان مطلوب عنوان کرد و با ابراز اینکه در گذشته زیرساخت‌های ارتباطی استان مطلوب نبوده است تصریح کرد: امروز تکمیل و پیشرفت زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری در گیلان مطلوب است.

واعظی با تاکید بر اینکه امروز فعالیت‌ها و اقدامات ارتباطی از حالت تفریح خارج شده است بیان کرد: امروز اینترنت و ارتباطات به‌عنوان یک ابزار برای سرعت و رونق در راستای توسعه کشور تلقی می‌شود و نقش گسترش ارتباطات را در توانمندسازی کشور به‌درستی می‌توان احساس کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نگاه حوزه ارتباطات را معطوف به توسعه کشور دانست و بیان کرد: با ایجاد خدمات الکترونیکی در حوزه‌های مختلف جامعه تلاش شده است تا علاوه بر سرعت در کار مردم با جلوگیری از ایجاد فساد، بهره‌بری کار در ادارات افزایش یابد.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه سال گذشته بالغ بر 520 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌ها در گیلان هزینه کرده است افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان این دولت 340 میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های گیلان سرمایه‌گذاری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید از سرمایه‌گذاری‌ها استفاده بهینه کرد گفت: استان گیلان فارغ‌التحصیلان و نیروهای انسانی مطلوبی دارد که باید از آنها استفاده کرد.

واعظی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 16 طرح ایجاد ثروت و اشتغال‌زا را در کشور دنبال می‌کند تصریح کرد: تا دو ماه آینده برخی از این طرح‌ها اجرایی می‌شوند.

وی شاخص‌های استان گیلان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را مطلوب دانست و بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئولیت تنظیم روابط و کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای آذربایجان، ترکیه و روسیه را دارد.

واعظی کمک به صادرات محصولات تولیدی استان گیلان به کشورهای حاشیه دریای خزر را یکی از رسالت‌های وزارت ارتباطات دانست و تاکید کرد: همسایه بودن گیلان با کشورهای حاشیه دریای خزر یک مزیت مطلوب به منظور توسعه صادرات برای گیلان محسوب می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناورری اطلاعات از راه‌اندازی راه‌آهن سراسری آذربایجان تا دو ماه آینده خبر داد و افزود: مقوله مذکور تحولی اساسی در ارتباطات کشور است و در آینده‌ای نزدیک صادرات نه تنها به آذربایجان و روسیه بلکه به اروپا با تعرفه‌های کمتر امکان پذیر است.

واعظی با اشاره به منطقه آزاد انزلی و با تاکید بر اینکه موفقیت‌های بزرگی در زمینه صادرات برای استان کسب شده است تصریح کرد: با راه اندازی راه آهن رشت- قزوین کریدور شمال به جنوب ایجاد و باید تمامی تمرکز را به بهره‌برداری این پروژه اختصاص دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در دولت به‌طور جدی به‌دنبال رفع مشکلات مالی و اقتصادی مردم هستیم خاطرنشان کرد: هم اکنون صادرات محصولات غیرنفتی در مقایسه با واردات در کشور پیشرو است و این امر یک موفقیت برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شاخص‌های حوزه‌های مختلف اقتصادی و کشاورزی را در کشور رو به پیشرفت اعلام کرد و افزود: امسال با کنترل تورم توفیق این را داشتیم که با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وارد رونق اقتصاد شویم.

واعظی با تاکید بر اینکه شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور موقتی است تصریح کرد: در ماه گذشته کشور 2 میلیون و 950 هزار بشکه نفت فروخته است و در حال گذر از شرایط سخت اقتصادی هستیم.

وی هجمه به دولت را گسترده دانست و با بیان اینکه در سه سال گذشته هجمه‌های متعددی متوجه دولت شده است خاطرنشان کرد: برای پیشرفت و توسعه کشور نیاز به آرامش داریم و این امر را باید همواره مد نظر قرار دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مقوله اشتغال را از اولویت‌های جدی دولت در امور عنوان کرد و گفت: سال گذشته 700 هزار شغل در کشور ایجاد شد اما به‌دلیل حجم بالای بیکاری این آمار در جامعه لمس نشد.

واعظی با تاکید بر اینکه در برنامه سال 96 بالغ بر 950 هزار شغل در کشور پیش‌بینی شده است بیان کرد: با تداوم ایجاد اشتغال در کشور به‌طور حتم از تعداد بیکاران در کشور کاسته می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها