صدای ناخوش "شیپور" بی‌قانونی، پشت "دیوار" تبلیغات مجازی / وقتی نظارتی بر قیمت‌گذاری در تبلیغات اینترنتی نیست! + فیلم

درحالی‌که دستگاه‌های نظارتی بر روی تبلیغات بخشی از رسانه‌ها نظارت ویژه‌ای دارند، بعضی دیگر از رسانه‌ها که نقشی مهم در تعیین قیمت‌ها دارند، به‌راحتی بدون هرگونه نظارتی فعالیت می‌کنند.

صدای ناخوش "شیپور" بی‌قانونی، پشت "دیوار" تبلیغات مجازی / وقتی نظارتی بر قیمت‌گذاری در تبلیغات اینترنتی نیست! + فیلم

دیوار و شیپور، نمونه‌هایی از این بی‌قانونی تبلیغاتی هستند که در نبود سامانه‌ای جامع برای درج شماره‌های تلفن تبلیغات دهندگان و یا ثبت مشخصات هویتی، به محلی برای سوءاستفاده دلالان خودرو و مسکن تبدیل شده‌اند.

شاید اگر یک بانک اطلاعاتی می‌توانست سابقه درج آگهی اشخاص را کنترل کرده و نهادهای مسئول بر این بانک اطلاعاتی نظارت می‌کردند، بنگاهداران خودرو و مسکن به‌راحتی با درج ده‌ها آگهی، قیمت‌ها را در بازار مدیریت نمی‌کردند.

نامعلوم بودن مشخصات آگهی دهنده، نامشخص بودن مرجع تعیین قیمت، ایجاد جنگ روانی برای خریدار و فروشنده و بعضا کلاهبرداری از مردمی که نکات لازم برای خرید از اینگونه سایتها را رعایت نمی‌کنند، نتیجه بی‌توجهی به ساماندهی تبلیغات فضای مجازی است.

کار آسان در مدیریت تبلیغات مجازی، محدودسازی و بگیر و ببند است، اما کار سخت ولی ضروری، ایجاد زیرساخت‌های تبلیغات مجازی سالم است که همکاری نهادهای نظارتی با مجموعه‌های دانش‌بنیان برای طراحی سامانه‌های جدید را می‌طلبد.

اگر بپذیریم که روش‌های مدیریت بازار و کلاهبرداری جدید شده، راه مقابله با آن هم باید جدید باشد. نمی‌شود با روش‌های کنترلی عصر روزنامه‌ها، به دوره شبکه‌های اجتماعی ورود کرد.

منبع: خبرفوری

17

حجم ویدیو: 4.86M | مدت زمان ویدیو: 00:01:14 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • جاودان
    0

    سایت دیوار کلاهبرداری بزرگی داره می‌کنه و جیب خیلی ها رو خالی کرده برای هر تبلیغات ۴۰ت میگیره و هیچ نطارت نیست و از خیلی ۵تا ۱۰هزار روزی حداقل چند مرحله. میگیره برای یک تبلیغ ساده و ماشین گرون کرده

  • Zizi
    0

    سلام . برای کار در خانه پیغام بودکه رفتم توی واتس آپش گفت بسته بندیه لباس زیره. باید بابت گرفتم اجناس ۲۰هزارتومن پول بدید تا اجناس رو براتون بیاریم . الان دو هفتس خبری ازش نیست . معلوم نیست از چند نفر کلاهبرداری کردن. وقتی هم تو دیوار میخوای بذاری که آقا اینا کلاهبردارن ناظر دیوار قبول نمیکنه. لااقل شما پیگیری کنید.

  • خشت زرین
    0

    از زمانی که این سایت دیوار و شپور فعال شده . قیمت ها ساعتی بالا م ری . ایا بهتر نیست این ۲ سایت را مسدود کنید. بالای دست فروش . راننده تاکسی نظارت میکنید . ولی بالای این سایت ها نه .

  • محسن
    0

    هر کس که قصد فروش ملک یا خودرو دارد میتواند آگهی های متعدد وبعضا گران تر از عرف وبازار در این سایت ها قرار دهد وبا این کار بیننده گان تصور می‌کنند که آن خودرو یا آن ملک قیمتش در بازار افزایش داشته چون چند آگهی گران قیمت از آن کالا یا ملک را می‌بینند. نحوه کار این سایت ها خود به خود تورم زاست.

  • مجید
    0

    براحتی دلالها در این سایت قیمت خودرو و املاک را بالا میبرند چون هیچ قانونی برای قیمت گذاری وجود نداره بعنوان مثال وقتی یک دلال یک خونه می خره و آن را دو برابر قیمت آن هم با شماره های مختلف چندین مرتبه میزنه و کمی متراژ آن را بالا و پایین میبره یعنی آن آگهی نیست و یکی دیگه است بقیه مالکها هم فکر میکنن قیمتها بالا رفته و قیمتهاشون را بالا میبرند و این دلاله که سود بادآورده میبره لطفا یکی جلو اینها را بگیره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها