ثبت‌نام ۸۰درصد اصناف قزوین در سامانه سلامت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از ثبت‌نام ۸۰درصد اصناف و ۵۰درصد واحدهای تولیدی در سامانه سلامت خبرداد.

ثبت‌نام ۸۰درصد اصناف قزوین در سامانه سلامت

سعید نبیل در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین اظهارکرد: هم اکنون ۸۰درصد اصناف و ۵۰ درصد واحدهای تولیدی در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند و باید برای واحدهای ثبت نام نشده راهکاری بیاندیشیم تا آن‌ها را متقاعد به تمکین از این قانون کنیم.
او افزود: قیمت الکل در این استان به دلیل افزایش هزینه‌های تامین مواد اولیه آن ۱۲.۵درصد افزایش یافته است.
نبیل افزود: چون درحال حاضر الکل از ذرت تهیه می‌شود و قیمت این محصول کشاورزی افزایش یافته است، بنابراین با گران شدن قیمت الکل مواجه‌ هستیم.
این مقام مسئول ادامه داد: افزایش قیمت الکل باعث شده که قیمت تمام شده محلول‌های ضدعفونی کننده در بازار نیز افزایش یابد و لازم است که نظارت و بازرسی برای جلوگیری از قیمت‌های نامتعارف تشدید شود.
وی با بیان اینکه واحدهای بالای ۱۰۰نفر نیروی کار بیشتر از واحدهای صنفی متوسط و کوچک تحت تأثیر آلودگی قرار دارند، اظهار کرد: شروع دیرهنگام برخی اصناف پرتقاضا مانند آرایشگاه‌ها باعث می‌شود که با ازدحام بیشتری در این مکان‌ها روبرو شویم که لازم است که با انجام تدابیر لازم برای بازگشایی این نوع اصناف راهکاری اتخاذ کرد.
او به فعالیت‌های بیرون بر رستورانی اشاره کرد و گفت: با توجه به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان لازم است که برای تداخل فعالیت بیرون بری رستوران‌ها با شرایط این ماه برنامه‌ریزی کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: ماسک‌های تولید شده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قیمت گذاری و کیفیت سنجی شده و به همه داروخانه‌ها ابلاغ کردیم که این موارد را رعایت کنند.
از ۳۰ فروردین ماه سال جاری فعالیت مجدد اصناف شروع شده است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها