زایمان سزارین درمراکز درمانی تامین اجتماعی زنجان زیر ۳۰ درصد است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان بابیان اینکه زنجان پایین ترین زایمان سزارین را دارد،گفت: زایمان سزارین درمراکزدرمانی تامین اجتماعی زنجان زیر ۳۰ درصد است ومتوسط کشوری ۴۵درصداست.

زایمان سزارین درمراکز درمانی تامین اجتماعی زنجان زیر ۳۰ درصد است

علی محمدی به زایمان در آب در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان زنجان اشاره کرد و افزود: زایمان در آب یک روش نوین بوده و خوشبختانه در مراکز درمان تامین اجتماعی استان زنجان بسیار گسترش یافته است.

وی اظهار کرد: با ترویج زایمان در آب درصد زایمان سزارین در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان زنجان بسیار کاهش یافته و زنجان پایین ترین زایمان سزارین را دارد و زایمان سزارین درمراکز درمانی تامین اجتماعی زنجان زیر ۳۰ درصد است و متوسط کشوری ۴۵ درصد می باشد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: طی سال ۹۵ بیش از هزار و ۶۰۰ زایمان در آب در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان زنجان انجام شده و زایمان در آب اولین سال بود که در زنجان انجام شد و امسال بیشتر می شود.

محمدی با بیان اینکه برنامه توسعه ای برای زایمان در آب یا زایمان بی درد را در دستور کار داریم، تصریح کرد: در حال حاضر زایمان در آب در بیمارستان امام حسین زنجان است و در بیمارستان امید ابهر هم راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دو تخت مخصوص زایمان در آب در بیمارستان امام حسین وجود دارد که یک تخت طی ماههای آ ینده راه اندازی شده و زایمان فیزیولوژیک در راستای ترویج زایمان طبیعی است و باید این نوع زایمان به خوبی در جامعه برای بانوان تبیین شود واطلاعات لازم از این نوع زایمان را کسب کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در حال حاضر دو تخت زایمان در آب در بیمارستان امام حسین (ع) وجود دارد و خدمات لازم به مادران باردار ارائه می شود و زایمان فیزیولوژیک نیاز به فرهنگسازی دارد و دوره های آموزشی لازم برای مادران باردار با مدیریت لازم و درست به خوبی اجرا می شود.

محمدی ابراز کرد: زایمان در آب در بیمارستان امام حسین (ع) زنجان انجام می شود و خوشبختانه استقبال از این نوع زایمان در استان بسیار خوب است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها