غیر بومی بودن پنج درصد کودکان کار و خیابانی در لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت:‌ تاکنون ۵۸۱ کودک کار و خیابانی در استان شناسایی شده که پنج درصد این تعداد غیربومی هستند.

غیر بومی بودن پنج درصد کودکان کار و خیابانی در لرستان

کرم یاری افزود: ۵۳۲ کودک کار و ۴۹ کودک خیابانی در استان شناسایی شده و بیشترین تعداد کودکان کار در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد هستند.

وی اظهار کرد: برای ۲۱۷ کودک، مستمری برقرار شده و با معرفی ۵۱ نفر از مادران کودکان به اداره کل آموزش و فنی حرفه ای استان لرستان، تلاش شده با مهارت آموزی های این نهاد زمینه برای اشتغال و درآمدزایی آنان فراهم شده تا کودک آنها از کار خیابانی بازداشته شود.

یاری گفت: همچنین طرح جمع آوری کودکان کار با جدیت آغاز شده که در این راستا کودکان پس از جمع‌آوری و تعهد والدین در مراجع ذیربط به آنها تحویل داده می‌شوند و در غیر این صورت در مراکز روزانه بهزیستی نگهداری خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: ساماندهی کودکان کار باید با مسئولیت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود اما به دلیل اینکه بهزیستی مراکزی برای نگهداری کودکان دارد این مسوولیت به سازمان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی چندین بار در استان اجرایی شد، گفت: اما متاسفانه هیچ گاه این طرح ادامه پیدا نکرد و لازم است تا همه دستگاه‌های عضو کمیته ساماندهی همکاری لازم را داشته باشند تا تلاش ها منجر به نتیجه شود.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها