برپایی ۱۳ آشپزخانه در قالب طرح «هم‌سفره» در لرستان

مدیرکل کمیته امداد لرستان از اجرای طرح «هم‌سفره» در استان خبر داد.

برپایی ۱۳ آشپزخانه در قالب طرح «هم‌سفره» در لرستان

جاسم محمدی‌فارسانی امروز در جمع خبرنگاران از انجام رزمایش گسترده مواسات و همدلی و ایجاد آشپزخانه مهدوی جهت اطعام نیازمندان طی ماه مبارک‌ رمضان در استان خبر داد و اظهار کرد: یکی‌ از وظایف اصلی همه این است که به سفارشات جدی این ماه که همانا توجه به ایتام و محرومان و افطاری دادن‌هاست توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با تأکید بر این‌که یکی‌ از مسائل مهم که باعث می‌شود تغییرات و تحولات بنیادین با مشکل مواجه شوند تردید است، اضافه کرد: از جمله مسائلی که رهبر معظم انقلاب در چارچوب تفکرات دینی، با وجود ویروس منحوس کرونا بیان کردند توجه به موضوع مواسات و همدلی و یاریگری بود و فلسفه نیکوکاری برنامه تحولی بنیادی بزرگ است که ما بتوانیم با همراهی مردم این موضوع را دنبال کنیم.

مدیرکل کمیته امداد لرستان یکی‌ از ظرفیت‌های بزرگ کمیته امداد را تشکیل مراکز نیکوکاری محله‌محور و مسجدمحور برشمرد و افزود: در لرستان ۱۲۰ مرکز نیکوکاری وجود دارد که به‌ بهترین شکل در محلات و مناطق فقیرنشین در راستای کاهش فاصله طبقاتی، ارائه خدمات می‌دهند.

محمدی‌فارسانی بیان کرد: در مجموعه امداد با وجود هیئت‌امنا که منصوب مقام معظم رهبری هستند هیچ بن‌بستی وجود ندارد و می‌توانیم بر اساس مقررات برای همه اقشار، راهکارهایی پیدا و مشکلات را حل و فصل کنیم.

وی با بیان این‌که از ۱۷۴ هزار شغل ایجاد شده برای محرومان در سال گذشته، قریب‌ به ۵۲۰۰ شغل به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان مربوط به لرستان بوده است، افزود: امید است در سال ۹۹ با توجه به نام‌گذاری آن به سال جهش تولید، سهم امداد بیشتر و مشخص‌تر ظهور و بروز داشته باشد.

محمدی‌فارسانی ضمن تسلیت به قربانیان ویروس کرونا، یکی‌ از وظایف این نهاد را سرکشی به خانواده‌های جان‌باختگان این ویروس عنوان کرد و افزود: در بحث شناسایی، نیازمندان ناشی‌ از کرونا افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام‌ کنند و از طریق امداد دستگیری از خانواده‌های نیازمند درگیر با این ویروس، نه صرفاً مددجویان صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: یکی‌از طرح‌ها و برنامه‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان، رزمایش بخشش ایرانیان است که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث مواسات انجام می‌گیرد و یکی‌ از کارهایی که می‌توان در این شرایط در کنار کارهای معمول امداد در ماه رمضان انجام داد تهیه افطاری برای مردم است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با بیان این‌که این‌کار از برنامه‌های مفصل امداد در ماه رمضان است، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مقرر شد در سراسر استان آشپزخانه‌هایی زیر نظر علوم پزشکی دایر شود تا غذای گرم را به‌صورت بسته‌بندی و بهداشتی در اختیار مراکز نیکوکاری قرار دهد.

وی گفت: بعضی از دستورالعمل‌ها و الزامات بهداشتی برای این آشپزخانه‌ها که با نام «مهدوی» فعالیت خواهند کرد، توسط حوزه مربوطه انجام می‌شوند و رؤسای ادارات و مسئولان مراکز باید در این امر هماهنگی‌های لازم را به‌عمل آورند.

محمدی‌فارسانی اظهار کرد: در رزمایش گسترده بخشش ایرانیان نزد صندوق ولایت که از آن به‌عنوان مواسات و همدلی و طرح هم‌سفره اطعام نیازمندان یاد می‌شود عزیزان می‌توانند کد دستوری #۱*۸۸۷۷* را وارد کنند و پس از انتخاب استان لرستان و شماره حساب ۸۸۰۳۱۶۳۲۸، یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۵۶۴ کمک‌های خود را واریز کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها