لوموند: قرنطینه باعث بروز بحران اجتماعی در جهان شده است

روزنامه لوموند فرانسه نوشت: اعمال قرنطینه در جهان که ملت‌های مختلف را خانه‌نشین کرده، جوامع را در یک شوک عظیم فروبرده و بحران‌های بیرون آمده از دل آن در مسائل اجتماعی تاثیرگذار بوده است.

لوموند: قرنطینه باعث بروز بحران اجتماعی در جهان شده است

به گزارش امروز (پنجشنبه) روزنامه فرانسوی «لو موند»، قرنطینه چندین میلیارد نفر در دنیا موجب بروز شوک اجتماعی عظیم شده است. خسارات انسانی قابل توجه ناشی از قرنطینه با افزایش مرگ و میر ابتلا به «ویروس کرونا» همراه شده است. مسلما پس از غلبه بر همه‌گیری این ویروس، بحران اجتماعی این دوران آشکار خواهد شد.

این مساله بر اقتصاد جهانی به شدت تاثیر گذاشته است. طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول تولید ناخالص در سال ۲۰۲۰ در جهان ۳ درصد کاهش خواهد یافت و این بسیار بیشتر از رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ که تولید ناخالص جهانی ۱.۷ درصد افت کرده بود.

روزنامه فرانسوی افزود: معضلات در ایالات متحده آمریکا در عرض یک ماه حدود ۲۲ میلیون نفر دیگر را با مشکل بیکاری مواجه کرده است.

«مایکل ماروت» استاد کالج لندن هشدار داده، در صورتی که راه حلی برای جلوگیری از کاهش رشد اقتصادی پیدا نشود، جهان با پیامد‌های اجتماعی بسیار بدتری روبرو خواهد شد.

لوموند اضافه کرد: از طرفی در اروپا، کشور‌ها برنامه‌های حمایتی را آغاز کرده‌اند تا از بیکاری جمعی جلوگیری کنند. اما همه چیز حاکی از آن است که بیکاری پیامد این وضع اقتصادی اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش اندیشکده «بنیاد رزولوشن»، در انگلیس حدود ۱۱ میلیون شاغل (۴۰ درصد کل شاغلین) از بحران شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند. ۸ میلیون نفر از مشکلات ناشی از بیکاری نسبی خسارت دیده و ۳ میلیون نفر نیز شغل خود را از دست داده‌اند.

مدیر این اندیشکده گفته است که این میزان افزایش نسبت به دوره بحران بیکاری انگلیس از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ سریع‌تر و بالاتر است.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها