آسیب‌دیدگان کرونا در چهارمحال و بختیاری برای خدمات بلاعوض شناسایی می‌شوند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های دولتی درصدد شناسایی آسیب‌دیدگان ویروس کرونا هستند تا خدماتی از جمله وام و خدمات بلاعوض را به این دسته ارائه دهند.

آسیب‌دیدگان کرونا در چهارمحال و بختیاری برای خدمات بلاعوض شناسایی می‌شوند

شامگاه چهارشنبه نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری در سال 1399 در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در این جلسه اظهار داشت: فرهنگی که در جلسات بیان می‌شود یکی از نقاط مثبت جلسه است و بسیار خوب است زیرا نشان می‌دهد استان فعال است و مشوقی برای ادامه راه است.

وی از مسئولان فرهنگی درخواست کرد تا گزارشی از فعالیت‌های اجرایی را به شورای فرهنگ عمومی ارسال کنند و ادامه داد: اگر این برنامه‌های ارسالی‌ زیاد باشند حاکی از فعال بودن ارگان‌ها و اگر کم باشند بیانگر کم‌کاری ارگان‌های فرهنگی است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه فرهنگ ناب باید مورد حمایت جدی قرار گیرد، بیان کرد: فرهنگ ‌ناب، فرهنگی است که در جان و فطرت شما شکل گرفته باشد که قطعاً فرهنگ توحیدی و معنوی شکل گرفته است و جان هر شیعه و مسلمان با آن عجین شده و هرچه غیر از این باشد فرهنگ بیگانه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر در زمینه فرهنگ، مقاومت و مقابله صورت می‌گیرد باید با فرهنگ بیگانه باشد نه با فرهنگ خودی، افزود: نام برخی حساسیت‌ها را تنگ نظری و بسته عمل کردن نگذارید، این رفتارها حساسیت نشان دادن نسبت به سلامت جامعه است که همگان باید به آن دقت کنند. حوزه هنری در زمینه فرهنگی ارزشی‌تر عمل کند و هر کتاب و طرز فکری را حمایت نکند.

وی گفت: گروه‌های جهادی و مردمی با قرارگاه‌های رزمایش‌ مواسات و کمک مومنانه نهایت همکاری را داشته باشند تا یک خاطره خوشی از این رزمایش‌ها در ذهن و تاریخ ثبت شود.

شناسایی آسیب دیده‌های ویروس کرونا امر مهمی است که در این زمان باید انجام شود تا مبادا آسیب دیده‌ای جا بماند.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: افطاری دادن در ماه مبارک رمضان کار زیبایی است که به علت شیوع کرونا محدود است اما می‌توان بخش‌هایی از مساجد را به عنوان آشپزخانه در نظر گرفت و با رعایت نکات بهداشتی غذایی در مکان‌ها پخت و بین همسایگان توزیع شود. ‌

حجت‌الاسلام نکونام در پایان گفت: امسال جهش تولید نام گرفته شده است که لازمه این جهش تولید فعال‌بودن در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی است که این فعالیت‌ها در ماه مبارک رمضان باید به صورت ویژه دنبال شوند.

وام و خدمات بلاعوض از سوی دولت برای آسیب‌دیدگان کرونا

اقبال عباسی در ادامه این جلسه اظهار داشت: هر طرحی در زمینه بهسازی و زیباسازی‌های ورودی‌های شهر شهرکرد قبل از اجرا، توسط شهرداری در شورای فرهنگ عمومی ارائه شود و مهندسان و معماران صاحب نظر راجع به آن توضیح دهند و سپس ابلاغ به دستگاه‌ها برای پیوست اجتماعی طرح‌های مهم صورت گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در مسائل بهداشتی سه هدف را دنبال می‌کنیم که این سه هدف می‌تواند پیام شورای فرهنگ عمومی نیز باشد، بیان کرد: کماکان فرهنگ در خانه ماندن، رعایت همواره پروتکل‌های بهداشتی و همراهی و مواسات در کمک به آسیب دیدگان باید تقویت شود.

وی در ادامه گفت: امروز نیازمندان به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول نیازمند‌انی هستند که همیشه نیازمند بودند و امروز 2 میلیارد اعتبار به کمیته امداد برای کمک به جامعه هدف خود داده شد و دسته دوم آسیب‌دیدگان ویروس کرونا هستند که دستگاه‌های دولتی در صدد شناسایی این افراد هستند تا خدماتی از جمله وام و خدمات بلاعوض را به این دسته ارائه دهند.

افتتاح پردیس بهمن شهرکرد در آینده‌ای نه چندان دور

حجت‌الله شیروانی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه روز شهادت شهید آوینی روز هنر و هفته بعد از آن را هفته هنرمند نامگذاری شده است، اظهار کرد: امسال به علت شروع کرونا به برنامه‌های این سازمان محدودتر برگزار شد.

وی گفت: حوزه هنری یکی از فرزندان انقلاب اسلامی است که با نزدیک شدن وقوع انقلاب، هنرمندان گرد هم جمع شدند تا ساحت‌های هنر را تغییر دهند و سنگ بنای حوزه هنری را بنا نهادند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به اهداف حوزه هنری اشاره کرد و گفت: بسترسازی برای رشد هنر مبتنی بر انقلاب اسلامی،تدوین وجوه گوناگون هنر انقلاب وغیره از جمله اهداف این حوزه است.

وی در پایان گفت: سینما بهمن شهرکرد در حال تبدیل شدن به پردیس بهمن شهرکرد است و در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها