واکنش رژیم صهیونستی به پرتاب ماهواره نور به مدار

رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مداخله جویانه پرتاب ماهواره نظامی ایران به فضا را محکوم کرد.

واکنش رژیم صهیونستی به پرتاب ماهواره نور به مدار

طبق گزارش اورشلیم پست، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در اظهاراتی پرتاب ماهواره نظامی نور به فضا را محکوم و در بیانیه‌ای ادعا کرد: اقدام امروز ایران در پرتاب ماهواره به فضا تنها نمای خارجی توسعه‌ی مداوم تکنولوژی موشک‌های پیشرفته ایران است.

در ادامه این بیانیه از "موشک‌های بالیستیک بین‌قاره‌ای" و "موشک‌هایی که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را دارند" به عنوان موشک‌های پیشرفته ایران یاد شده است.

در ادامه بیانیه آمده است: پرتاب امروز مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و تعهدات پیشین ایران به جامعه بین‌المللی است.

وزارت خارجه این رژیم در اظهاراتی مداخله‌جویانه افزود: نظام ایران به جای مقابله با ویروس کرونا که بر زندگی ده‌ها هزار شهروند ایرانی تاثیر گذاشته، همچنان تمرکز خود را بر روی پرخاشگری‌های نظامی نگه داشته است.

در انتها این وزارت‌خانه افزود: اسرائیل از جامعه بین‌المللی می‌خواهد تا پرتاب اخیر را محکوم‌ و تحریم‌های بیشتری را علیه نظام ایران وضع کنند تا این کشور به اقدامات خطرناک خود ادامه ندهد.

ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره‌بر ۲ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در واکنش به پرتاب موفیقت‌آمیز ماهواره نظامی به مدار گفت: از نظر من ایران باید برای این کارش پاسخگو باشد. ارگانی که از نظر آمریکا تروریستی محسوب می‌شد اقدام به پرتاب ماهواره به فضا کرده است.

همچنین رابرت لودویگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص پرتاب ماهواره نظامی ایران به فضا با اشاره به اینکه ایالات متحده برنامه‌های ایران را تحت نظر دارد، گفت: با وجود اینکه تهران هنوز موشک‌های بالستیک بین‌ قاره‌ای ندارد اما تمایلش برای داشتن موازنه‌ای استراتژیک در برابر آمریکا ممکن است منجر به آغاز تولید موشک‌های بالستیک بین‌ قاره‌ای شود.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • هلیا
    0

    خدار و شکر تا کور شود دشمنی که توان دیدن ندارد.

  • محمد
    0

    تا کور شود هر آن که نتواند دید

  • ایران
    0

    عمر 70 یا 80 ساله ما در برابر مدت زمان طولانی ده هزار ساله که گذشتگان ما در فلات ایران زندگی میکرده اند کمتر از ثانیه است.پدران و مادران ما از صدها و هزاران سال قبل در اینجا زندگی کرده اند هروقت که همدل و متحد بوده اند کار های بزرگ کرده اند و دشمن را عقب زده اند. ایران از دیرباز بوده و هست و به امید خدا خواهد بود.فردا متعلق به فرزندان و فرزندان فرزندان ماست،دشمنی ها مثل قبل در آینده هم هست تنها وقتی می توان موفق و به آینده امیدوار بود که قدرتمند باشیم،کار کنیم، کار با روحیه جهادی و خیرخواهانه،در تمام علوم. کار و تلاش چندین ساله دانشمندان سپاه و دیگر عزیزان نتیجه داد و بار دیگر رسالت پاسداری خود را ثابت کرد.باز هم دشمنان چشم دیدن پیشرفت جدید تو ایران رو نداشتن و بهترین راه رو تو منحرف کردن افکار عمومی دیدن تا شاید بتونن از اهمیت این قضیه کم کنند.ولی مردم ایران دوست و دشمن رو خوب تشخیص میدن.کرونا تو آمریکا فاجعه ساز شده و جالبه ترامپ اسلحه فروش تو این شرایط نگرانه اینه مردمش اسلحه میخرن یا نه؟!!بعد فناوری موشکی و ماهواره ای ما که مانند علوم دیگه از جمله پزشکی و نانو و... چندین ساله داره کار جهادی میکنه و امروز جواب داده رو وصل میکنن به کرونا!!!! برو کرونای ایالتای خودتو جم کن تا دو میلیون کشته ندادین....

  • میکاییل
    0

    اولا اگه شما اسرائیل رو قبول ندارید چرا این حد اظهار نظرشون براتون مهم هست دوم هم اینکه ساخت چه منفعتی برای مردم ایران داره ببین من به عنوان یک ایرانی این سلاح رو تنها یک ضربه مستقیم به سر ملت و مردم ایران میدانم... شما چهل دوسال گفتید اسرائیل رو از میان برمی‌داریم چه کار کردید... شما که توان نظامی ندارید چه لزومی دارد این جور حرکات و ساختار ها.... من این گونه موارد رو تنها سلاحی میدانم بر سر مردم ایران همین.. خدا بداد ما برسه باز قراره چه جور با باتوم ما رو به خاطر حق مان بزنید الله اعلم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها