کلوپ: در لیورپول فهمیدم یک مربی به ‌راحتی می‌تواند اخراج شود

سرمربی تیم فوتبال لیورپول اعتراف کرد در این تیم شرایطی را تجربه کرده است که در هیچ یک از تیم‌های سابقش آنها را ندیده بود.

کلوپ: در لیورپول فهمیدم یک مربی به ‌راحتی می‌تواند اخراج شود

یورگن کلوپ 5 سال پیش در اواسط فصل سکان هدایت لیورپول را از برندان راجرز تحویل گرفت و در حالی که حوصله برخی از رسانه‌ها و هواداران داشت از ناکامی‌های او برای کسب جام سر می‌رفت، فصل گذشته بزرگترین افتخار ممکن را برای آنها به ارمغان آورد و اولین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. او امسال هم تنها دو برد دیگر می‌خواهد تا انتظار 30 ساله تیمش برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس به پایان برسد. به این ترتیب مرد آلمانی توانست پاسخ اعتماد و صبر مالکان باشگاه لیورپول را بدهد.

کلوپ اما می‌گوید در سال‌هایی که تیمش نتوانست جام ببرد، طوری تحت فشار قرار گرفت و خطر اخراج را احساس کرد که پیش از این در هیچ یک از تیم‌های آلمانی که مربی‌شان بود (ماینتس و بوروسیا دورتموند) نظیر آن را تجربه نکرده بود.

کلوپ به شبکه اسکای اسپورتس انگلیس گفت: کاملاً مشخص بود که لیورپول به زمان نیاز دارد. معلوم بود که یک شبه نمی‌شود مشکلات تیم را حل کرد. همه می‌‌خواستند چنین اتفاقی رخ دهد اما مشخص بود این چیزی نیست که فوری شکل بگیرد. بنابراین من درخواست زمان کردم و این اتفاق هم رخ داد.

وی اضافه کرد: قبل از این هرگز در دوران مربیگری‌ام اخراج نشد بودم و به همین دلیل نمی‌دانستم اخراج شدن چه حسی دارد. اکنون اما می‌دانم که در لیورپول در سطحی متفاوت هستم و اگر نتوانم به اندازه کافی در برآورده کردن انتظارات سرعت عمل داشته باشم، اخراج می‌شوم، به همین راحتی. به همین دلیل بود که اصرار داشتم به من فرصت داده شود چون می‌دانستم که اگر اینجا بمانم، اتفاقاتی رخ خواهد داد. از باشگاه نخواستم که به من 4 سال فرصت بدهد. از آنها خواستم کمی فرصت بدهند و آن را هم گرفتم.

کلوپ گفت: نکته ماجرا این بود که بعد از هفت هشت بازی مالکان باشگاه واقعاً درباره شرایطی که در تیم به وجود آمده بود رضایت داشتند و باور پیدا کردند که استخدام من و دستیارانم تصمیم درستی بوده است. آنها در جواب خواسته من گفتند، تیم در مسیر درستی است و بعد از آن هم دیگر یک ثانیه هم از من سؤال نپرسیدند. آنها کاملاً به من اعتماد و ایمان داشتند. بعد از اینکه سه فینال را به سویا (لیگ اروپا)، سیتی (در لیگ برتر انگلیس) و رئال مادرید (لیگ قهرمانان اروپا) باختیم، همه کارشناسان می‌گفتند که «اگر کلوپ نمی‌تواند برنده شود، باشگاه باید یکسری چیزها را تغییر دهد». در داخل باشگاه اما نظرها متفاوت بود و هیچ کسی فکر نمی‌کرد که من باید اخراج شوم.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها