زنان پرستار از مردان مضطرب‌ترند

یک متخصص روانشناس گفت: میزان استرس در زنان پرستار بیشتر از مردان است و اگر کنترل نشود، تحت فشار‌های روانشناختی قرار می‌گیرند.

زنان پرستار از مردان مضطرب‌ترند

حمید خاکباز، متخصص روانشناس اظهار کرد: پزشکان و پرستاران با اینکه برای درمان افراد مبتلا به کرونا زحمت و سختی‌های زیاد را متقبل می‌شوند، اما در واقع سلامت روان خود را برای سلامتی مردم به خطر می‌اندازند. پزشکان و پرستاران همانطور که در حال مبارزه با بیماری هستند، میزان استرس و اضطراب بالایی را تجربه می‌کنند.

این متخصص روانشناس بیان کرد: کادر درمان در کنار محافظت از بیماران و مردم، قسمتی از برقراری آرامش و امنیت روانی را برعهده دارند ؛ اما ممکن است بر اثر استرس، اضطراب و کم خوابی این میزان فعالیت و انرژی کاسته شود.

او افزود: این افراد نه تنها استرس مراقبت از افراد مبتلا به کرونا را تحمل و گاهی اوقات کمبود امکانات را لمس و تجربه می‌کنند؛ بلکه باید آرامشی که خودشان ندارند را به مردم، بیماران و خانواده خود القا کنند.

نگرانی کادر درمان از تمام افراد سطح جامعه بیشتر است

این متخصص روانشناس ادامه داد: پژوهش‌های روانشناسی نشان می‌دهد میزان استرس و اضطراب در زنان پرستار بیشتر از مردان است. به طور قطعی نگرانی کادر درمان از تمام افراد سطح جامعه بیشتر است و اگر این و اضطراب کنترل و مدیریت نشود، ممکن است تحت فشار‌های روانشناختی قرار بگیرند.

خاکباز مطرح کرد: از لحاظ روانشناسی به افراد کادر درمانی توصیه می‌کنیم بیش از اندازه پیگیر اخبار مربوط به کرونا در سطح رسانه‌ها اجتماعی نباشند و برای حفظ سلامت روان خود، اخبار و موارد مربوط را در حد متعادل پیگیری کنند.

او با بیان اینکه باید ارائه خدمات روانشناختی از راه دور صورت بگیرد، گفت: مسئله مهمی که جای خالی آن احساس می‌شود مربوط به مداخلات روانشناختی برای ارتقا سلامت روان به صورت داوطلبانه است و باید با تشکیل پویش همگانی این مشکل حل شود. همچنین کمک های اولیه روانشناختی در قالب روش های مقابله با اضطراب برای بهبود و ارتقای تاب آوری کادر درمانی پیشنهاد می شود که توسط انجمن های روانشناسی باید پیگیری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها