۴ اولویت شهرداری مشهد در سال ۹۹

شهردار مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد در سال ۹۹ بر چهار موضوع حمل ونقل پاک، کاهش آسیب‌های اجتماعی، رسیدگی بیشتر به مناطق کم‌برخوردار و اقدامات مستمر و قوی در مبارزه و پیشگیری از شیوع کرونا متمرکز خواهد بود.

۴ اولویت شهرداری مشهد در سال ۹۹

محمدرضا کلائی، امروز در اولین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد درسال ۹۹، ضمن بیان این مطلب و با اشاره به اینکه برای دستیابی به توفیق در این چهار هدف، نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها و حمایت مسئولان استان هستیم، اظهار کرد: در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی که موضوعی کاملا بین‌دستگاهی است باید کارگران ساختمانی، کودکان کار، معتادان متجاهر و کارتن خواب نیز مورد توجه قرارگیرند.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف ما در سال ۹۹ دستیابی به حمل ونقل پاک و برقی کردن اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها وبهره‌مندی حمل ونقل باری از موتوربرقی است، که امیدواریم در این مسیر به توفیق نسبی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به رسیدگی به مناطق کم برخوردار به عنوان یکی دیگر از موضوعات مورد توجه مدیریت شهری در سال ۹۹، اظهارکرد: در نظر داریم تا در سال جاری با برقراری انسجام و هماهنگی میان همه دستگاه‌ها رسیدگی و توجه بیشتری به مناطق کم‌برخوردار شهر داشته باشیم.

کلائی تصریح کرد: همچنین ادامه اقدامات مستمر و قوی در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا موضوع مهم دیگری است که در سال ۹۹ مورد توجه شهرداری مشهد قراردارد.

شهردارمشهد با تشکر از حمایت‌های استاندار و فرماندار از اقدامات شهرداری ادامه داد: از همه دستگاه‌ها تقاضا دارم تا در دستیابی به موفقیت در این چهار محور مدیریت شهری را یاری کنند.

وی با بیان اینکه فرماندارمشهد تحقق ۹ راهبرد را ازمدیریت شهری درسال ۹۸ خواستار شده بود که امیدوارم موفق عمل کرده باشیم، افزود: اولین موضوع یکپارچه دیدن شهر مشهد و شهرستان مشهد از سوی مدیریت شهری بود که اعتقاد داریم مجموعه مشهد، حریم و مجموعه‌های دیگر شهرستان را نمی‌توان جدا ازیکدیگر دید، لذا سعی کردیم وظایف خود را فارغ از خط مرزی انجام دهیم.

کلائی گفت: موضوع دوم توجه به مناطق کم‌برخوردار و بحث بازآفرینی شهری بود که به آن ورود پیدا کرده و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شده است.

وی اضافه کرد: حرکت درچارچوب معین اقتصادی شهرستان مشهد از سوی مدیریت شهری سومین موضوعی بود که فرمانداری و شخص استاندار درسال ۹۸ برآن تاکید داشتند که در این مسیربه موضوعات و برنامه ریزی‌های کلان توجه کرده‌ایم.

کلائی توجه به موضوعات سایر دستگاه‌ها را از دیگر راهبردهای مورد درخواست فرمانداری مشهد عنوان کرد و افزود: در این راستا در سال ۹۸ سعی کردیم با محوریت فرمانداری مشهد موضوعاتی که در گذشته مغفول مانده بود را به سرانجام برسانیم.

شهردار مشهد تصریح کرد: یکی دیگر از درخواست‌های فرمانداری از مدیریت شهری مشهد، کمک به برگزاری انتخابات بود، که موضوعی بسیار مهم تلقی می‌شد و خوشبختانه این انتخابات در دوم اسفند به خوبی برگزار شد و یکی از بهترین، منظم‌ترین و عادلانه‌ترین انتخابات بود.

وی ادامه داد: ششمین موضوعی که فرمانداری مشهد درسال ۹۸ از مدیریت شهری خواسته بود تا به آن توجه بیشتری شود پیشبرد برنامه‌های اجتماعی شهرستان مشهد بود که شهرداری سال گذشته اقدامات خوبی درحوزه ساماندهی معتادان متجاهر و سایر مظاهر آسیب‌های اجتماعی انجام داد و این موضوع در سال ۹۹ نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: افزایش سطح کیفیت خدمات به مردم در شهرستان مشهد، یکی دیگر از موضوعاتی بود که فرمانداری از شهرداری خواستار توجه بیشتر به آن شده بود که در این راستا سعی کردیم حوزه‌های حمل ونقل، خدمات شهری و پسماند را بیشتر مورد توجه قراردهیم.

کلائی افزود: همچنین توجه به رفع معضلات گروه‌ها و مناطق کم برخوردارتر شهرستان مشهد، از دیگر مواردی بود که فرماندار مشهد بر تمرکز شهرداری روی آن تاکید داشت که در این راستا مدیریت شهری به بازآفرینی محلات کم‌برخوردارتر ورود پیدا کرده و به مناسب‌سازی محلات برای تردد معلولان توجه کرده است.

شهردار مشهد به نهمین خواسته و راهبرد فرماندار از مدیریت شهری در سال ۹۸ اشاره و اظهارکرد: نهمین موضوع پاسخگویی، شفافیت، مبارزه با فساد و توجه به خواسته‌های شهروندان از سوی شهرداری مشهد بود که درکنار سامانه فاش، نرم افزارچشم شهر نیز درسال گذشته رونمایی شد.

وی در ادامه گفت: با وجود رکود اقتصادی آسیب‌های ناشی ازشیوع ویروس کرونا معتقدم با توجه به شرایط شهرستان مشهد و پشتیبانی مسئولان استان و هم‌افزایی و همدلی که وجود دارد می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یک همشهری
    0

    شهرداری فکری به حال اب چهل بازه کند که حرام و هرز میرود لا اقل این اب را در مسیرش در کنار بلوار امام علی سد کنند یا پهن کنند که به زمین برود اینجا را میشود ریه مشهد قرار داد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها