برداشت میلیاردی از حساب شهروندان گیلانغرب به بهانه یارانه کرونا

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک باند کلاهبرداری در شهرستان گیلانغرب خبر داد.

برداشت میلیاردی از حساب شهروندان گیلانغرب به بهانه یارانه کرونا

سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: پس از اعلام شکایت چند تن از شهروندان گیلانغربی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابشان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد ۵ عضو یک باند حرفه‌ای پس از شناسایی طعمه‌های خود به آنها اعلام می‌کردند که قرار است مبلغی پول به عنوان یارانه بیماری کرونا و یا سبد کالا به حساب آنها واریز شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: اعضای این باند در ادامه از افراد می‌خواستند با مراجعه به عابربانک، شماره‌ای مخصوص که همان شماره کارت خودشان بود و پس از آن یک کد چند رقمی که در واقع مبلغ مورد نظرشان بود را وارد کنند تا مبلغ یارانه بیماری کرونا یا سبد کالا به حسابشان واریز شود.

این مقام انتظامی یادآور شد: افراد کلاهبردار برای رد گم کردن و اینکه به آنها شک نشود به طعمه‌های خود اعلام می‌کردند تعدادی شماره صفر را قبل از کد اصلی وارد کنند و سپس کلید ثبت را فشار دهند و پس از این کار مبلغ مورد نظر به حساب اشخاص کلاهبردار واریز می‌شد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد اعضای باند در مدت زمان فعالیت خود موفق شده‌اند مبلغ یک میلیارد ریال از حساب ۸ نفر از شهروندان به این شیوه برداشت کنند.

سردار جاویدان گفت: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران انتظامی گیلانغرب پس از شناسایی مخفیگاه اعضای باند و هماهنگی با مقام قضائی نسبت به دستگیری همه آنها اقدام کردند.

وی بیان داشت: ۵ عضو این باند به خالی کردن حساب قربانیان خود به روش یاد شده اعتراف و سپس برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان از برخورد قاطعانه پلیس با افراد مجرم و کلاهبردار خبر داد و گفت: این افراد بدانند کرمانشاه جای امنی برای آنها نیست و قطعاً در چنگال قانون گرفتار و به سزای عمل خود خواهند رسید.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها