واکنش معین به خرافات ادعایی برخی در درمان کرونا

یک فعال سیاسی بر خرافه زدائی از دین، سیاست و طب تاکید کرد.

واکنش معین به خرافات ادعایی برخی در درمان کرونا

مصطفی معین پزشک و فعال سیاسی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

چندی است که فضای مجازی آلوده مطالب و ادعاهای موهوم و خرافی برای درمان کرونا و هزار و یک درد و بیماری دیگر با "طب سنتی"، "طب اسلامی"، "طب النبی"، "طب الصادق"، "طب الرضا"، "طب ایرانی" شده است! همینطور رویکردهای غیر علمی و اظهارنظرهای غیر کارشناسانه در زمینه های پزشکی و از جمله کرونا را از زبان برخی بلندپایگان سیاسی شاهد هستیم!

درمان بیماری ها با خوردن خون جوجه تیغی، دود کردن عنبر نسارا یا پشکل الاغ، به کارگیری شیاف روغن بنفشه، نوش جان کردن ادرار شتر، تاکید بر عدم رعایت توصیه های بهداشتی پزشکان برای پیشگیری از کرونا" و عدم درمان داروئی آن از جمله آن خرافه پراکنی ها است!

سئوال اینجاست که آیا دولت و حاکمیت، وزارت بهداشت و نیز نخبگان و صاحبنظران دینی، علمی و پزشکی نسبت به خسارتی که از این طریق به مذهب، فرهنگ عمومی و سلامت جامعه وارد می شود نباید موضع گیری و اقدام قاطع نمایند؟

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خداوندا حکمیت عادلانه ی بی نقص میان حق وباطل منحصر به تو است --- آشفته بازاری از زد و خورد طرز تفکرهای دینی و مذهبی در پایگاه های اطلاع رسانی همگانی همیشه دیده می شود و در میان بشر در این آشفته بازار هیچ حکمیت عادلانه ی با نفوذ که از جانب همگان پذیرفته شده باشد و میان حق و باطل فیصله دهد وجود ندارد. در این آشفته بازار دو طرز تفکر عمده ی منسوب به مذاهب اسلامی گونا گون با ادعای دفاع از دین و مذهب با مبارزه ی کلامی علیه یک دیگر قرنها است اذهان صدها میلیون مردم متدین مذهبی را نشانه رفته جهان اسلام را از هم جدا می سازند. یکی از این دو طرز تفکر عمده با دلیل قرار دادن محکمات مفصل آشکار شناختها و معارف فرهنگ دین داری قرآنی ادعای سهیم بودن بندگان مقرب در ویژگیهای منحصر به خداوند را شدیدا رد می کند و این ادعا را باطل می داند. طرز تفکر دوم با دلیل قرار دادن مجملات قرآن و انبوهی از احادیث و روایات منسوب به پیامبر اسلام و اهل بیت آن حضرت و با قیاس بر چند معجزه ای که بنام چند تن از پیامبران در قرآن ثبت گردیده ، شدیدا به دفاع از سهم دار بودن بندگان مقرب در و یژگیهای منحصر به خداوند می پردازد و استدلالهای طرز تفکر اول را رد می کند و باطل می نامد. با توجه به این که طرز تفکر دوم حکمیت محکمات مفصل شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی را نمی پذیرد واین حکمیت را شدیدا با روشهای خود رد می کند ، حکمیت قرآن در نزاع میان این دو طرز تفکر عمده ی منسوب به دین و مذهب ، در اذهان صدها میلیون مردم متدین مذهبی مخدوش گردیده است و این صدها میلیون از مردم نا آگاه پیوسته قربانی پیامدهای گوناگون فاجعه بار این نزاع می شوند. با این که قرآن باعنوان الهی آسمانی: «... هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ...» ﴿آیه ۱۸۵ سوره بقره﴾ در همه جا میان مردم وجود دارد ولی بعلت مهجور و منزوی شدن قرآن در میان بشر ، حکمیت با نفوذ عادلانه ی منصف پذیرفته شده ای که این صدها میلیون مردم مسلمان را به حقایق اصیل دین و مذهب آگاه سازد یافت نمی شود. نزاع شدید میان این دو طرز تفکر منسوب به دین و مذهب همواره جهان اسلام را به بلایای خانمان بر افکن کشتارها و ویران گریهای دست جمعی گرفتار می کند و پیوسته جان و دارایی شمار انبوهی از بی گناهان نا آگاه را نابود و از بین می برد. خداوندا تو را به عزت و جلال و عدل مطلق بی مانندی که بی تردید از آن برخورداری سوگندت می دهیم خود با علم و حکمت مطلق خویش و با داوری عادلانه ی بی همتای خود میا نزاع خانمان بر افکن این دو طرز تفکر عمده که وجود و ادامه ی آن دین اصیل تو و مذهب اهل بیت پیامبر را لوث و بد نام و منفور و گمراه کننده ساخته است هر گونه که صلاح می دانی فیصله بده زیرا حکمیت عادلانه ی بی نقص فقط منحصر به ذات اقدس تو است. خداوندا نزاع میان این دو طرز تفکر را بنفع اعتلای دین حنیف و مبین اسلام خاتمه ببخش و حق را بر باطل پیروز کن و جهان اسلام را به اتحاد و هم دلی و به دین داری و مذهب داری حق گرای خرد مندانه و به امنیت و آرامشی که خود می پسندی باز گردان. آمین.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها