نتانیاهو و گانتز برای تشکیل کابینه فراگیر در فلسطین اشغالی توافق کردند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس ائتلاف آبی و سفید توافقی برای تشکیل کابینه فراگیر امضا کردند.

نتانیاهو و گانتز برای تشکیل کابینه فراگیر در فلسطین اشغالی توافق کردند

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز»، رئیس ائتلاف آبی و سفید توافقی برای تشکیل کابینه فراگیر امضا کرده‌اند.

پیش از این روزنامه صهیونیستی هاآرتص از احتمال امضای توافق میان نتانیاهو و گانتز خبر داده و به برخی از مفاد توافق میان آنها اشاره کرده بود.

این روزنامه نوشت نمایندگان دو حزب بعد از امضای این توافقنامه پیشبرد قانونی را که خواستار چرخشی شدن نخست‌وزیری میان نتانیاهو و گانتز است آغاز خواهند کرد.

در این توافق تصریح شده نتانیاهو ابتدا سمت نخست‌وزیری را در دست خواهد گرفت و پس از مدتی استعفا خواهد کرد تا گانتز جانشین او شود.

حزب لیکود بعد از امضای این توافقنامه توافقنامه‌های دیگری با سایر جناح‌های راست‌گرا امضا کرده و خواستار پیشبرد این طرح نخست‌وزیری چرخشی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) خواهد شد.

هفته گذشته رئیس رژیم صهیونیستی به بنی گانتز اطلاع داد پس از ناکامی او در رسیدن به توافق برای تشکیل کابینه فراگیر این وظیفه را به کنست محول می‌کند.

با این اقدام، هر یک از قانونگذاران پارلمان که ظرف ۲۱ روز آینده بتوانند ۶۱ امضا از کنست جمع‌آوری کنند می‌توانند ائتلاف تشکیل دهند. در صورتی که قانونگذاری در این امر موفق شود کنست منحل خواهد شد و ظرف ۹۰ روز انتخابات دیگری برگزار می‌شود.

گانتز و نتانیاهو که در سه انتخابات فلسطین اشغالی در سال گذشته رقابت تنگاتنگی داشتند از یک ماه پیش مذاکراتی را برای تشکیل کابینه فراگیر آغاز کرده‌لاند.

از جمله دیگر مسائل مهم حول این انتخابات این است که نتانیاهو رسماً در سه پرونده قضائی به ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شده و محاکمه او قرار است از روز ۲۴ ماه می آغاز شود. رسیدگی به پرونده او به دلیل شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی فعلاً متوقف شده است.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها