دادستانی کل ترکیه از کشف تصاویر نامه‌های تهدیدآمیز به خاشقچی خبر داد

کیفرخواست ارائه شده از سوی دادستان کل ترکیه از کشف تصاویر نامه‌های تهدیدآمیز به جمال خاشقچی روزنامه‌نگار و نویسنده مخالف سعودی که دو سال پیش در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد، خبر داد.

دادستانی کل ترکیه از کشف تصاویر نامه‌های تهدیدآمیز به خاشقچی خبر داد

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری الجزیره،دادستانی کل ترکیه کیفرخواست کامل متهمان پرونده خاشقچی را که دست به برنامه‌ریزی و اجرای قتل وی زدند، منتشر کرد. تصاویری نیز برای نخستین بار همراه این کیفرخواست منتشر شده است.

در این کیفرخواست آمده که کامپیوتر شخصی خاشقچی دارای مقالاتی درباره دموکراسی،حقوق بشر و زن در عربستان بوده و این نویسنده سعودی قصد داشت این مقالات را منتشر کند اما به خاطر "مگس‌های الکترونیکی" عربستان موفق به این کار نشده بود.

طبق کیفرخواست ارائه شده از سوی دادستانی کل ترکیه، تصاویر نامه‌های تهدیدآمیز و توییت‌هایی که او را به کشتن و حذف کردن تهدید کرده بودند در کامپیوتر شخصی خاشقچی یافت شده است.

این در حالی است که دادستانی استانبول اوایل فروردین ماه لایحه اتهامی را علیه ۲۰ تن از افرادی که در قتل روزنامه نگار و نویسنده مخالف ولیعهد سعودی در کنسولگری عربستان در این شهر دست داشتند، تنظیم کرده بود.

به دنبال اعلام این کیفرخواست علیه متهمین به قتل قاشقچی و قبول این کیفرخواست از سوی دادگاه استانبول و آغاز رسمی روند قضایی، اعلام شده که عربستان سایت‌های خبری ترکیه همانند خبرگزاری آناتولی و شبکه تلویزیون دولتی این کشور را فیلتر کرده است.

خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستان در مهرماه سال ۹۷ زمانی که برای گرفتن برگه‌ای از سرکنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد از سوی یک تیم ویژه به قتل رسید و جسد وی نیز دیگر پیدا نشد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها