ترامپ دموکرات‌ها را "ضد اسرائیل" خواند

ترامپ که به گفته منتقدانش از کنفرانس های خبری روزانه کرونا برای حمله به منتقدان و حزب مخالف دولت، یعنی دموکرات‌ها استفاده می‌کند، بار دیگر با حمله به نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا آنها را

ترامپ دموکرات‌ها را "ضد اسرائیل" خواند

ترامپ روز شنبه در کنفرانس خبری خود گفت: من شاهد اختلافات بزرگی در این کشور هستم... من شاهد گرایش بسیار جدی ضداسرائیلی در کنگره و از سوی دموکرات‌ها هستم. چیزهایی که تا هفت-هشت-ده سال پیش غیرقابل تصور به نظر می‌رسد.

او حتی از آلکساندریا اوکازیو-کورتز، نماینده دموکرات و مترقی نیویورک نام برد و به رشیده طلیب، نماینده مسلمان میشیگان، آیانا پرسلی و ایلهان عمر، نماینده مسلمان و سومالیایی تبار کنگره اشاره کرد و آنها را به ضدیت با اسرائیل متهم کرد.

طی یک هفته گذشته بسیاری از رسانه‌های آمریکا ترامپ را متهم کرده‌اند که کنفرانس‌های خبری روزانه درباره اقدامات مقابله با کرونا را به تریبونی برای حمله به منتقدان و تبلیغ کازار انتخاباتی خود بدل کرده است.

حتی روزنامه های نیویورک‌تایمز و واشنگتن پست از تعلیق اعزام خبرنگاران خود به این کنفرانس خبر دادند و برخی از شبکه های تلویزیونی چون سی‌ان‌ان و ام‌اس‌ان‌بی‌سی هم از "غیرضروری بودن" پخش زنده این کنفرانس‌ها سخن گفتند.

حمله مجدد به رسانه‌ها بر سر عملکرد دولت در مقابله با کرونا

او در کنفرانس خبری‌اش به همراه اعضای تیم مقابله با کرونا یک بار دیگر روزنامه‌نگاران و رسانه‌های کشورش را به انتشار اخبار نادرست درباره کاخ‌ سفید متهم کرد.

ترامپ حتی با نام بردن از مگی هبرمن، روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر که برای نیویورک‌تایمز کار می‌کند، او را متهم کرد که «به دروغ» نوشته رییس دفتر جدید ترامپ گریه کرده است. البته ترامپ در ادامه تلویجا تایید کرد که مارک مدوز، رئیس دفتر جدید او گریسته ولی گفت که او مردهای زیاد دیگری را هم می‌شناسد که گریه کرده‌اند و از نظر او عیبی ندارد.

هبرمن دو روز پیش در نیویورک تایمز گزارشی درباره دشواری‌های مارک مدوز به عنوان رییس دفتر جدید ترامپ نوشته است. او این گزارش را چنین آغاز کرده است: "تنها چند هفته از آغاز به کارش نگذشته، اما مارک مدوز از مشکلاتی عاصی شده که سه رئیس دفتر قبلی هم با آنها روبرو بودند. این که بعضی مواقع احساساتی می‌شود و گریه می‌کند هم برای ارتباط با کارمندان کاخ‌ سفید کمکی به او نکرده است.

در واکنش به این گزارش، ترامپ ضمن نام بردن از هبرمن گفت: من حتی گزارش مگی هبرمن را خواندم درباره مارک مدوز، او آدم قوی است، نوشته بود که او گریه کرده است... مگی هبرمن رو شما می‌شناسید. او برای کار روی (تحقیقات بازرس مولر) روسیه جایزه پولیتزر برده اما درباره روسیه اشتباه کرده بود. دیگران هم اشتباه کرده بودند. آنها همه باید جوایز پولیتزر خود را پس دهند.

اشاره ترامپ به جایزه پولیتزری است که به علت روزنامه‌نگاری تحقیقی درباره "دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و حمایت از ترامپ" به چند روزنامه‌نگار نیویورک تایمز از جمله هبرمن اهدا شده است. ترامپ با توجه به نتایج تحقیقات بازرس ویژه، رابرت مولر، که در نهایت گفت او تیم کارآگاهانش نتوانسته‌اند دلایل محکمه‌پسندی درباره رابطه ستاد ترامپ با کرملین بیابند، می‌گوید رسانه‌های آمریکا او را به "ناحق" متهم کرده بودند.

این در حالی است که در جریان آن تحقیقات بیش از ۲۰ نفر از جمله پل منافارت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ و راجر استون، مشاور ارشد و دوست قدیمی ترامپ، در دادگاه محکوم و روانه زندان شدند.

چندین شخص حقیقی و حقوقی مرتبط با دولت روسیه هم در جریان آن تحقیقات محکوم شدند هر چند به علت خروج آنها از خاک آمریکا عملا حکم دادگاه برای آنها به اجرا گذاشته نشد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محسن
    0

    آنچه اسرائیل رو به پایان عمرش نزدیک می‌کند تند روی و افراطی گری برخی است که حتی حمایت بعضی دوستان خود را ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها