کرونا در بریتانیا؛ آمار مرگ در خانه‌های سالمندان '۵ برابر برآورد فعلی' است

یک موسسه خیریه فعال در زمینه خدمات به بازنشستگان در بریتانیا می‌گوید آمار جان باختگان کووید۱۹ در خانه‌های سالمندان را حدود ۷۵۰۰ نفر برآورد کرده است.

کرونا در بریتانیا؛ آمار مرگ در خانه‌های سالمندان '۵ برابر برآورد فعلی' است

یک موسسه خیریه فعال در زمینه خدمات به بازنشستگان در بریتانیا می‌گوید آمار جان باختگان کووید۱۹ در خانه‌های سالمندان را حدود ۷۵۰۰ نفر برآورد کرده است. این پنج برابر آمار رسمی است که تاکنون دولت بریتانیا گزارش کرده بود. همزمان آمار جان باختگان ویروس کرونا در این کشور روز شنبه از مرز ۱۵ هزار نفر گذشت.

مارتین گرین، مدیرعامل انجمن خیریه کِر اینگلند (Care England) به دیلی تلگراف گفته: "بدون تست گیری گسترده، بسیار دشوار است که درباره آمار قطعی و جامع سخن گفت. با وجود این، اگر ما به نرخ مرگ و میر از اول آوریل نگاه کنیم و آن را با نرخ مرگ و میر در مدت زمان مشابه سال گذشته مقایسه کنیم، آن وقت به این عدد خواهید رسید که احتمال ۷۵۰۰ مرگ مرتبط با بیماری کووید۱۹ بوده است."

این برآورد حدود ۵ برابر رقم ۱۴۰۰ جان باخته‌ای است که دولت بریتانیا آنها را به خانه‌های سالمندان این کشور نسبت داه است.

آمار رسمی تعداد جان باختگان ویروس جدید کرونا در بریتانیا روز شنبه از مرز ۱۵ هزار نفر گذشته، هر چند این آمار (۱۵۴۶۳) تنها مربوط که بیمارانی است که در بیمارستان‌ها جان باخته‌اند و مرگ آنها به طور روزانه و فوری گزارش شده است.

این آمار بیانگر آن است که تنها ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۸۸۸ نفر در بریتانیا بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان داده‌اند.

در سطح جهان هم روز شنبه آمار کل مبتلایان شناسایی شده به بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید. این به آن معنی است که شتاب ابتلا به ویروس کرونا به حدی شدت دارد که تنها ظرف ۱۵ روز آمار مبتلایان در سراسر جهان دو برابر شده است. شمار مبتلایان در روز دوم آوریل از مرز یک میلیون نفر گذشته بود.

آمریکا با بیش از ۷۰۰ هزار مبتلا بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. شمار قربانیان کووید۱۹ در این کشور هم روز شنبه به ۳۷ هزار و ۶۰۰ نفر گزارش شد.

انتظار می‌رود شمار قربانیان در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته یک بار دیگر بیش از ۴۰۰۰ نفر گزارش شود. روز گذشته، جمعه، ۱۷ آوریل، گزارش شد که ۴۵۹۱ نفر طی ۲۴ ساعت روز پنجشنبه در این کشور جان باخته‌اند. آماری که ضمن به جای گذاشتن یک رکود جدید از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، مردم آمریکا را نگران وخامت این اپیدمی کرده است.

منبع: بی بی سی

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها