50 درصد مبلغ گندم خریداری شده کشاورزان سلطانیه ای پرداخت شد

مدیر جهاد کشاورزی سلطانیه گفت: تاکنون 50 درصد مبلغ گندم خریداری شده کشاورزان سلطانیه ای پرداخت شده و باقیمانده آن نیز در 2 هفته آینده پرداخت خواهد شد.

50 درصد مبلغ گندم خریداری شده کشاورزان سلطانیه ای پرداخت شد

پیمان حائری روز پنجشنبه افزود: عمده محصول عمده کشاورزان سلطانیه ای گندم بوده و بر این اساس همه ساله سطح بیشتری از اراضی این منطقه را به خود اختصاص داده است.
وی یادآوری کرد: در سال زراعی جاری 18 هزار هکتار گندم دیم و چهار هزار و 550 هکتار دیگر نیز گندم آبی در سلطانیه کشت شد که در مجموع 22 هزار 550 هکتار را شامل می شود.
حائری خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط حاکم بویژه مسائل آب و هوایی در استانهای شمالغرب عملکرد کشت دیم این محصول نیز در این شهرستان کاهش داشت بطوری که عملکرد در هر هکتار به 600کیلو کاهش یافت.
وی بیان کرد: نبود بارش های کافی، بروز خشکسالی و سرما در 2 هفته آذر سال گذشته و علاوه بر آن وضعیت خاص آب و هوایی در فصل بهار نیز عملکرد نامطلوبی را بر میزان سطح کشت و برداشت این محصول بوجود آورد.
مدیر جهاد کشاورزی سلطانیه ادامه داد: ارقام متعدد گندم در این شهرستان کشت می شود، اما پیشگام عمده ترین رقم در گندم آبی و در دیم نیز رقم آذر 2 و سرداری است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به تغییرات آب هوایی پیش می شود، میزان کشت این محصول در سال زراعی آینده نیز تغییر چندانی نداشته باشد.
به گزارش ایرنا ، سطح زیر کشت اراضی سلطانیه 35 هزار هکتار است که از این میزان 22 هزار هکتار آن به گندم و باقیمانده به دیگر محصولات کشاورزی اختصاص دارد.
شهرستان سلطانیه با دو بخش و 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها