بار دیگر به نیمروی خود نگاه کنید

یک فعال حقوق حیوانات در واکنش به انتشار تصاویری از معدوم‌سازی چند ۱۰ میلیون جوجه یک روزه در کشور نوشت: صنعت بهره‌کشی از حیوانات مانع از دیده شدن این بخش بی‌رحمانه می‌شود.

بار دیگر به نیمروی خود نگاه کنید

فرزاد علیزاده فعال حقوق حیوانات در واکنش به انتشار تصاویری از معدوم سازی چند ۱۰ میلیون جوجه یک روزه در یادداشتی که در اختیار قرار داد، نوشت: «طی یکی دو روز اخیر، انتشار نامه‌ها و فیلم‌های معدوم سازی جوجه‌های یک روزه (این بار به بهانه کمبود دانه و خوراک) دست به دست می چرخد و موجب ناراحتی و برانگیخته شدن احساسات عمومی شده است!

موضوع زنده زنده خفه کردن جوجه‌های یک روزه در صنعت مرغ و تخم مرغ در همه جای دنیا امری متداول و معمولی است و این موضوع همواره از سمت فعالان حقوق حیوانات و وگن ها (گیاهخواران مبتنی بر اخلاق) مورد اعتراض بوده است. علت معدوم سازی جوجه‌ها به این روش، این است که چون جوجه‌های نر نمی‌توانند تخم بگذارند، برای صنعت مرغداری و گوشت مرغ و تخم مرغ سودآوری ندارند. (در مورد اخیر چون مرغ‌ها از نژاد گوشتی هستند و برای تولید کننده صرف نمی‌کند نر و ماده با هم معدم می‌شوند.)

روش‌های معدوم سازی نیز متنوع است: یا زنده زنده وارد چرخ گوشت می‌شوند، و آن بخش که از این مهلکه جان سالم بدر برده‌اند، در کیسه‌های بزرگ خفه می‌شوند. و اندک جوجه‌های باقیمانده هم تحت عنوان جوجه رنگی در فروشگاه‌های پرنده فروشی یا در کنار خیابان به فروش می رسند!

البته لازم به ذکر است که جوجه‌های ماده زنده مانده سرنوشت بهتری در انتظارشان نیست. قطعاً اکثر مردم و مصرف کنندگان روزمره ی گوشت مرغ هیچ اطلاع ندارند که جوجه مرغ‌های زبان بسته قرار است یا به زور آمپول و آنتی بیوتیک و دارو تبدیل به مرغ‌های بیست و یک روزه (و شاید کمتر!) شوند و سر سفره‌های انسان‌ها به عنوان غذا مصرف شوند یا در قفس‌های تنگ و تاریک که به هیچ عنوان امکان تکان خوردن و تحرک ندارند به دور از نور آفتاب و هوای سالم، از طریق روش ایجاد روز مصنوعی، پیوسته برای ما انسان‌ها تخم گذاری کنند. لذا فریب تبلیغات رنگارنگ و تصاویر مرغ‌های شاد و خوشحال را نخورید! هیچ مرغی با خوشحالی برای شما تخم نمی‌گذارد!

صنعت بی رحم بهره کشی از حیوانات با تبلیغات رنگارنگ مانع از دیده شدن این بخش بی رحمانه از صنعت خود می‌شود. چرا که تنها چیزی که برای این صنعت اهمیت دارد بازگشت سرمایه و سودآوری است و اخلاق و حقوق حیوانات ذره‌ای اهمیت ندارد.

بار دیگر که املت تخم مرغ یا نیمرو میل می‌کنید به این نکته هم فکر کنید که شما هم در درد و رنجی که این حیوانات متحمل شده‌اند نقشی مستقیم دارید.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رضا
    0

    سلام با احترام و تشکر از دیده بانان که جهت آگاه سازی مردم از این انسانهای خدا نشناس قدم برداشته اند بنظر بنده این انسانهای زالو صفت که هیچ مرام و مسلک انسانی ندارند و کسانی که کار اینها را توجیه میکنند باید به اشد مجازات تنبیه شوند. ما بعنوان یک مصرف کننده قبول داریم قیمت فعلی مرغ برای تولید کننده ها ضرر دارد و بایستی برای رفع این مشکل فکری کرد ولی این اقدام هیچ توجیه عقلی,منطقی,شرعی,انسانی و.... ندارد خداوند مسببین این اقدام را خوار وذلیل کند

  • ژان
    0

    انسانم آرزوست!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها