دوقلوهای قزوینی صاحب انجمن می‌شوند

مدیرکل اجتماعی استان قزوین، از تأیید مجوز فعالیت سه سازمان مردم‌نهاد با عنوان انجمن دوقلوها و چندقلوهای استان قزوین، سالمند و کودک و همچین مؤسسه خیریه امام صادق (ع) خبر داد.

دوقلوهای قزوینی صاحب انجمن می‌شوند

مریم بیدخام، دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان قزوین، گفت: مجوز تأسیس سمن‌ انجمن دوقلوها و چند قلوهای استان و انجمن سالمند و کودک مورد تایید اولیه واقع شد و مقرر گردید پس از استعلام‌های قانونی و مراحل اداری فعالیت خود را آغاز کنند.

او با بیان اینکه یکی از مطالبات همیشگی دولت از سمن‌ها تمدید پروانه فعالیت آنها بوده، تصریح کرد: مؤسسه خیریه امام صادق (ع) از جمله سمن‌هایی است که پیش از این تقاضای تمدید فعالیت کرده بود و مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

به گفته بیدخام، سپردن امور جامعه به دست مردم در حوزه‌های مختلف از جمله خیریه، محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، یکی از سیاست‌های کلی دبیرخانه شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم‌ نهاد است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری، رسالت اصلی سازمان‌های مردم نهاد را کاهش آلام و آسیب‌های اجتماعی جامعه برشمرد و افزود: به دلیل اثرگذاری سمن‌ها در هدایت افکار عمومی، به خصوص هنگام وقوع بحران، دولت در این شرایط به اثرگذاری سازمان‌های مردم نهاد باور کرده و همواره مسیر فعالیت برای این نهادهای مردمی و مدنی را تسهیل کرده است.

او خاطرنشان کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا، احساس مسئولیت و اقدام مؤثر و خودجوش سازمان‌های مردم نهاد با بهره‌گیری از بضاعت مالی و معنوی آنها باعث شد تا با کمک خیران خدمات شایانی در سطح جامعه ارایه شود.

این مقام مسئول یادآور شد: پویش‌های در خانه بمانیم، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، تولید ماسک و گان و سیزده بدر را در خانه به در کنیم، از جمله اقدامات شایانی بود که از سوی سازمان‌های مردم نهاد اجرایی شد و اثرگذاری مطلوبی نیز در جامعه از خود برجای گذاشت.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها