نوشیدن الکل کرونا را از بین نمی‌برد اما باعث افزایش خشونت‌ها می‌شود

سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه در تلاش برای رد اخبار جعلی منتشر شده دربارۀ درمان کرونا هشدار داد که مصرف الکل باعث از بین رفتن ویروس کرونا نمی‌شود.

نوشیدن الکل کرونا را از بین نمی‌برد اما باعث افزایش خشونت‌ها می‌شود

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ترس و انتشار اطلاعات غلط این باور را بوجود آورده که مصرف الکل می‌تواند ویروس کرونا را بکشد. در حالی که چنین نیست... مصرف هر شکل از الکل برای سلامتی خطرآفرین است و مصرف اتیل الکل با استحکام بالا (اتانول) بویژه اگر با متانول هم ترکیب شده باشد، می‌تواند پیامدهای جدی برای سلامتی داشته باشد و حتی موجب مرگ شود.»

این نهاد وابسته به سازمان ملل از دولت‌ها بویژه دولت‌هایی که با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورشان دست و پنجه نرم می‌کنند خواست تا تدابیری را برای محدود کردن مصرف الکل به اجرا بگذارند.

در ادامه بیانیه آمده است: «در دوران همه‌گیر شدن ویروس کرونا، مصرف الکل می‌تواند آسیب پذیری بدن را افزایش دهد، باعث پدیدار شدن رفتارهای پرخطر شود، سلامت روان را مختل کند و باعث افزایش خشونت‌ها گردد.»

سازمان جهانی بهداشت همچنین به آمار مرگ و میر ناشی از مصرف الکل اشاره دارد و می‌نویسد که هرساله ۳ میلیون نفر جانشان را به همین دلیل از دست می‌دهند که یک سوم از این مرگ و میرها نیز در اروپا قرار دارند.

بنا بر آمار وزارت کشور فرانسه، تنها در اولین هفته آغاز قرنطینه در این کشور، خشونت‌های خانگی بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

بریتانیا نیز اعلام کرده است که در دوران قرنطینه، شمار تماس‌های تلفنی و آنلاین برای درخواست کمک ۲۵ درصد افزایش یافته است.

منبع: یورو نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها