افتتاح بزرگترین کارخانه تولید ماسک‌های تنفسی جنوب غرب آسیا

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از افتتاح بزرگترین کارخانه تولید ماسک‌های تنفسی جنوب غرب آسیا خبر داد و گفت: روزانه ۴ میلیون ماسک تولید می‌شود.

افتتاح بزرگترین کارخانه تولید ماسک‌های تنفسی جنوب غرب آسیا

محمد مخبر در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه تولید ماسک جنوب غرب آسیا اظهار کرد: در حال حاضر این کارخانه ظرف مدت یک ماه راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه تعدادی از دستگاه‌های ساخت ماسک را از کشورهای دیگر وارد کردیم و همچنین با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی موفق به ساخت دستگاه‌های تولید ماسک هم شده ایم، گفت: در حال حاضر این کارخانه ظرفیت تولید روزانه ۴ میلیون ماسک را دارد که هم اکنون با تولید روزانه یک میلیون ماسک فعالیت خود را آغاز کرده است و این تولید به تدریج افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین ماسک‌های تولید شده ماسک‌های فیلتردار، N95 و نانو هستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: دستگاه‌هایی که در حال حاضر تولید شده است توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان کشور طراحی و ساخته شده است و ساخت این دستگاه‌ها ظرف ۲۳ روز اتفاق افتاده است.

مخبر افزود: با این حجم از تولید و تقاضای ماسک در کشور، اضافه شدن این کارخانه کشور را از واردات ماسک بی نیاز خواهد کرد و تا زمانی که نیاز کل کشور تأمین نشود هرگز صادراتی نخواهیم داشت. در صورت تأمین نیاز کل کشور این ظرفیت وجود دارد که محصولات تولید شده و همچنین دستگاه‌های تولید ماسک صادر شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در پاسخ به سوالی در رابطه با نحوه توزیع این ماسک‌ها افزود: تمام ماسک‌های تولید شده به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود و ما دخالتی در توزیع آن نداریم.

مخبر بیان کرد: محصولات تولید شده با قیمتی کمتر از قیمت بازار عرضه می‌شود چرا که در حال حاضر در کشور قیمت ماسک بالاست و با این تولیدات ان شاالله بزودی قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه امیدواریم با این تولیدات به وفور در کشور ماسک فراهم شود، گفت: با راه اندازی این کارگاه ۳۳۰ نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند و این اقدام موجب اشتغالزایی برای آنها شده است.

مخبر گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای این اقدام سرمایه گذاری شده است و تاکنون ۲ تا ۳ میلیون ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای رفع نیاز مردم به مناطق محروم و یک میلیون بسته غذایی در این شرایط بین نیازمندان توزیع می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: محصولات تولید شده در همین کارگاه استریل و ضدعفونی می‌شوند.

مخبر گفت: از روز اول شیوع ویروس کرونا نیروهای ما به کمک گروه‌های جهادی و نخبگان کشور برای مقابله با ویروس کرونا و تولید ماسک مشغول فعالیت هستتد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها