دستگیری منشی کلاهبردار در اراک

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری منشی یک مطب خصوصی که با تغییر اطلاعات بیماران، مبالغی از ویزیت پرداختی آنان را به صورت غیرمجاز به حساب خودش واریز می کرد، خبر داد.

دستگیری منشی کلاهبردار در اراک

احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت:‌ چندی پیش صاحب یک مطب خصوص در یکی از محله های شهر با مراجعه به پلیس فتا با اعلام شکایتی اذعان داشت که مدتی است متوجه تخریب داده های رایانه ای و تغییر اطلاعات برخی از بیماران خود در مطبش شده است.

وی افزود: با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان این پلیس مشخص شد که نتایج برخی از بیماران مراجعه کننده به این مطب کاملا حذف شده است که با هماهنگی مرجع قضائی اقدامات تخصصی پلیس در این خصوص آغاز شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در بازجویی های انجام شده از افرادی که به عنوان منشی در این مطب مشغول به کار بودند، سرانجام اطلاعاتی از دست داشتن یکی از آنان در تخریب و تغییر اطلاعات بیماران به دست آمد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی، فرد مورد نظر به این پلیس احضار شد و هر چند در مراحل اولیه تحقیقات منکر هر گونه دست داشتن در این اقدام شده بود ولی با مشاهده اسناد و مدارک به دست آمده معترف به تغییر و یا حذف اطلاعات بیماران شد.

آنقی با بیان معرفی فرد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی گفت: به منظور پیشگیری از بروز این گونه جرایم و سوء استفاده های مالی، صاحبان مشاغل عمومی لازم است که بصورت هفتگی یا ماهانه میزان مراجعات و درآمد دریافتی خود را چک کرده و نسبت به اخذ پرینت از حساب بانکی و نرم افزارهای ثبت نوبت خود اقدام کنند.

این مقام انتظامی در پایان به شهروندان هشدار داد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

منبع: خبر گزاری فارس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها