کرونا و چین تعیین کننده انتخابات 2020/ نقشه ترامپ برای ضربه زدن به رقیب/ آیا واقعا بایدن می‌تواند رئیس جمهور بعدی آمریکا شود؟

پروژه خاص ترامپی از همین الان در حال آماده شدن است. طبق گفته وبگاه خبری آکسیوس، دونالد ترامپ سعی دارد از طریق پروژه

کرونا و چین تعیین کننده انتخابات 2020/ نقشه ترامپ برای ضربه زدن به رقیب/ آیا واقعا بایدن می‌تواند رئیس جمهور بعدی آمریکا شود؟

به گزارش خبر فوری ، همزمان با اوج گیری کرونا در دنیا و به خصوص ایالات متحده آمریکا، انتخابات ریاست جمهوری 2020 هم نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. شاید ترامپ تا چند ماه قبل گمان نمی‌کرد که در آستانه انتخابات با چنین چالشی مواجه شود، اما کرونا همه معادلات او را به هم زد. ویروس ناشناخته در آمریکا فراگیر شد و ترامپ به خصوص به علت سخنرانی‌های نسنجیده اش و دست کم گرفتن این ویروس بیش از پیش موجب خشم آمریکایی‌ها گردید.

حالا در بیشتر نظرسنجی‌ها، جو بایدن دموکرات از ترامپ پیش افتاده است. در بین متفکران و تحلیلگران غربی نیز برخی معتقدند کرونا پاشنه آشیل ترامپ شده و او احتمالا رقابت را به بایدن واگذار خواهد کرد( اینجا بخوانید).

پروژه چین خطرناک؛ سیاست ترامپ علیه بایدن

با این حال، ترامپ کسی نیست که به همین راحتی‌ها سلاح به زمین انداخته و تسلیم شود. پروژه خاص ترامپی از همین الان در حال آماده شدن است. طبق گفته وبگاه خبری آکسیوس، دونالد ترامپ سعی دارد از طریق پروژه "چین خطرناک" بایدن را شکست دهد.

با شیوع کرونا، ترامپ بیش از پیش سعی دارد چین را دشمن بزرگ ایالات متحده نشان دهد. ترامپ با پرداختن به این تئوری که ویروس کرونا ساخته چینی‌ها است به دنبال این است که انزجار مردم از دشمن بزرگی به نام چین را بیش از پیش کند. افزایش تنش آمریکایی‌ها با شهروندان چینی الاصل و مهاجران شرق اسیایی در روزهای اخیر نیز به خوبی این مطلب را به اثبات می‌رساند.

نباید فراموش کرد که عمده طرفداران ترامپ، شهروندان سفیدپوست سنتی آمریکا هستند که تا حدی گرایشات نژادپرستانه هم دارند. این طیف به راحتی وارد بازی چین و آمریکا می‌شوند(به علت گرایشات ملی‌گرایانه و نژادپرستی آنها) و ترامپ نیز به خوبی به این مطلب پی برده است. حالا ترامپ سعی کرده جو بایدن را نیز وارد این بازی کند. او سعی دارد بایدن را یک فرد ضعیف و نرم خو در مقابل چینِ به اصطلاح شیطانی نشان دهد.

جان مک لفلین (John McLaughlin) یکی از اعضای ارشد کمپین انتخاباتی ترامپ با تاکید بر این نکته که بایدن در تقابل با چین نقطه ضعف‌های بسیاری دارد مدعی است یکی از بزرگترین ضعف‌های او این است که مخالف ممنوعیت سفر رئیس جمهور چین به آمریکا شده است. لفلین همچنین مدعی است که فرزند دوم بایدن (هانتر) روابط تجاری گسترده ای با چینی‌ها دارد.

تیم مورتاگ(Tim Murtaugh) یکی دیگر از اعضای کمپین ترامپ هم مدعی است جو بایدن بارها ادعا کرده که چین یک تهدید اقتصادی برای آمریکا نیست و این به خوبی نشان می‌دهد که بایدن چه تفکری نسبت به دشمن اول ایالات متحده دارد.

پاسخ دموکرات‌ها؛ گول فرار رو به جلو ترامپ را نخورید

در مقابل، دموکرات‌ها و طرفداران جو بایدن پاسخ پروپاگاندای رسانه‌ای کمپین ترامپ را دادند. اندرو بیتز(Andrew Bates) سخنگوی کمپین انتخاباتی بایدن معتقد است که این اظهار نظرها فرار رو به جلو است و به این علت مطرح شده تا ضعف شدید ترامپ در مقابل شیوع کرونا را پوشش دهد.

ماجرای کلیپ جنجالی

درگیری میان کمپین دو رقیب زمانی شدت گرفت که طرفداران ترامپ یک تبلیغ اینترنتی را در فضای مجازی منتشر کرده و در آن رسما بایدن را به همکاری با چین متهم کردند. در این تبلیغ ادعا شده بود که بایدن با مقامات چینی نشست و برخاست دارد و بعید نیست برای قدرت گرفتن در سال 2020 از آنها کمک گرفته باشد. بعد از انتشار این کلیپ، رسانه‌های دموکرات دست به کار شدند. سی ان ان طی تحلیلی فرد چینی حاضر در تصویر را که در حال صحبت با بایدن است، یک چینی - آمریکایی دانسته و تاکید کرد این فرد به هیچ وجه یکی از مقامات دولت چین نبوده است.

هجمه توییتری و ایمیلی طرفداران ترامپ

در همین حال، هجمه توییتری و ایمیلی ترامپ نیز بیش از پیش اوضاع را پیچیده‌تر کرده است. او از طریق پیام‌های مجازی مختلف، خود را مانند سد محکمی در مقابل چین نشان داده و بایدن را کسی می‌داند که در مقابل خطر چین به خواب رفته است. انتشار گسترده یک ایمیل توسط کمپین ترامپ و درخواست از مردم برای اتحاد با او در مقابل بایدن چین گرا واکنش بسیاری را به همراه داشت.

خشم سیاستمداران؛ رئیس جمهور بی‌مسئولیت است

شاید هجمه کمپین ترامپ در مورد بایدن تا حدی در بین برخی شهروندان تندرو آمریکا نفوذ داشته باشد، اما موجب خشم و انتقاد شدید سیاستمداران آمریکایی(اعم از جمهوری خواه و دموکرات) شده است. بسیاری از نمایندگان کنگره و سناتورها معتقدند که این اقدام ترامپ در حالیکه کرونا دسته دسته آمریکایی‌ها را به کام مرگ می‌کشاند، یک بی‌مسئولیتی بزرگ از جانب رئیس جمهور ایالات متحده است.

علاوه بر این، بر اساس گفته پایگاه آکسیوس، خود ترامپ هم قبل از بحران کرونا سیاست‌هایش را نسبت به چین تعدیل کرده بود. او بارها رئیس جمهور چین را ستایش کرده و به خصوص در روزهای اولیه شیوع کرونا، عکس العمل چین در مقابله با این ویروس را بی‌نظیر دانست. این تغییر سیاست همزمان با شیوع این بیماری در آمریکا به خوبی نشان می‌دهد که هدف ترامپ جذب آراء و تغییر توجهات از مساله اصلی در آمریکا است.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • منم دیگه
    0

    چین شیطان صفت است...چین گرگی ست در لباس گوسفند..مرگ بر چین

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      لعنت بر چین کمونیست .

  • ایدلوژی
    0

    ترامپ ویروس را بجآن چین انداخت ولی هیچوقت فکرشو نمیکرد که چین میتونه چ ضربه ای متقابلا بهش وارد کنه.هنوز فراموش کرده چقدر کالای تعرفه ای و ...از چین به امریکا وارد میشد.اصلا چین از همون اول هم میدانست ویروس کار ترامپ و ترامپ را سرگرم کرد تا بتواند بلا را بخودش برگردونه.در هر حال ترامپ فکر پاتک خوردن به این طریق نکرده بود

  • رضا
    0

    به قول ما ایرانی ها که میگیم عدو سبب خیر گردد و حالا ترامپ و دولتش از وقتی که آمدند در حال فشار به چین هستند. این کشور در حال نابودی اقتصاد همه کشور ها و رشد خودشان هستند و با روانه کردن اجناس و اقلام بنجل اقتصاد و تولیدات داخلی خیلی از کشور ها را به نابودی کشانده و حالا آمریکا با وضع تعرفه ها جلوی این غول شرقی را گرفته ولی داستان کرونا و همچنین پنهان کاری و دادن اطلاعات غلط باعث شد اقتصاد دنیا فلج شود و کشوری که این وسط کمترین ضرر را متحمل شد چین است. امیدوارم این چینی های خدا نشناس تاوان کارهایشان را بدهند. اینکه روسیه هم ظاهرا از گزند کرونا در امان بوده هم خیلی شک برانگیز است و این احتمال هست که این توطئه جهانی برای زدن اقتصاد غرب باشد

  • حمید
    0

    از اینکه ترامپ بار دیگه ریس جمهور آمریکا بشه چهار سال سخت و طاقت فرسا برای کشور ما رقم خواهد زد ولی درباره چین اکثر کشورها دارن به این نتیجه میرسن این ویروس کار چین بوده واز این کشور کمونیست که جون انسانها براش مهم نیست هر کاری ازش بر میاد

    نظرات شما -
    • سورنا
      0

      باید دزدا ومفتخورا وفاسدا وکسایی ک خارج از کشور بودجه ملت رو میبلعن بترسن ک جلوی پول مفتشون رو میگیره وگرنه ملت هرکی بیاد فقر وبیکاری و گرسنگی همدم همیشگیشه مث 40 ساله بهرحال بهترین انتخاب برای ملت واقعی ایران ترامپه ک حداقل نمیزاره منابع توسط یعده ب غارت برن ومسدود میکنه

  • ایرانی
    0

    جو بایدن هیچ شانسی ندارد . فقط خودش را سر کار گذاشته . حزب دموکرات در آمریکا حداقلی است .

  • رحیم
    0

    تشکر ایران از چین درداور است و کار بسیار کثیف است

  • اریو
    0

    چین و روسیه دوتا کفتار خون اشام و بلفطره هستن و نه دوست میشناسن ونه دشمن فقط منافعشون طرز برخوردشون رو مشخص میکنه طرفداری از چنین کشورهایی فقط از مزدورا ودست پروردها و مواجب بگیراشون بر میاد امیدوارم ترامپ جفتشون رو ب زانو دربیاره تا دنیا و مردمش روی اسایش ببینند چ فرقی داره مسولان ی کشور نوکر روسیه وچین کمونیست غارتگرباشن یا بقول انقلابیا نوکر امریکا(قبل 57) باشن جفتشم نوکریه دیگ

  • M
    0

    ایشالا ترامپ مقامات ازخودراضی و مغرور و شعار دهنده مرگ بر جهان از جیب مردم را به زانو در میاره در 4سال دوم.علی برکت الله!!!!!!!

  • محمد
    0

    دم چین گرم..خوب ترامپ رو دور زد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها