بارش باران در سبزوار در ۶۵ سال اخیر رکورد زد

رئیس اداره هواشناسی سبزوار گفت: از ابتدای فروردین ماه تاکنون ۱۶۳.۹ میلی متر مربع بارندگی در سبزوار به ثبت رسیده که در ۶۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

بارش باران در سبزوار در ۶۵ سال اخیر رکورد زد

رضا صبوری با اظهار اینکه بارش باران در سبزوار در ۴۸ ساعت گذشته به ۶۶ میلی متر رسیده که رکورد تازه‌ای در ۶۵ سال گذشته این شهرستان است، گفت: بارش بارندگی از جمعه تا شنبه ۲۳ فروردین ماه ۳۸ میلی متر بوده که از ۳۳ سال گذشته تاکنون چنین بارش بارانی ثبت نشده است.

رئیس اداره هواشناسی سبزوار با اشاره به بالاترین میزان بارش در سال‌های ۶۵،۶۰ و ۶۶، افزود: نسبت به سال زراعی گذشته افزایش ۹ درصدی بارندگی را در سبزوار شاهد هستیم و این میزان از ۲۴۰.۸ میلی متر در سال گذشته به ۲۶۳.۴ میلی متر در سال جاری رسیده است.

رکورد تاریخی بارش باران در فروردین ماه سال جاری

صبوری با اظهار اینکه بارش‌ها در فروردین ماه سال جاری تاکنون نیز رکود تاریخی زده است، ابراز کرد: از ابتدای فروردین ماه تاکنون ۱۶۳.۹ میلی متر مربع بارندگی در سبزوار به ثبت رسیده که در ۶۵ سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی با اظهار اینکه یکی دیگر از شگفتی‌های بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته ثبت رکورد بارش باران در روستای جلبمادان سبزوار است، گفت: در چند ساعت ۱۲۴ میلی متر بارش باران را در این روستا شاهد بودیم همچنین در روستای شاره نیز ۲۷.۵ میلی متری بارش به ثبت شده است.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها