رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

روند ابتلا به کرونا در استان گلستان نزولی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: روند ابتلا به بیماری کرونا در استان از هفته نخست فروردین ماه تا کنون روندی نزولی دارد.

روند ابتلا به کرونا در استان گلستان نزولی شد

عبدالرضا فاضل صبح امروز درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اظهارداشت: خوشبختانه روند نزولی ابتلا به بیماری کرونا در استان ادامه دارد.

وی افزود: از هفته نخست فروردین ماه روند ابتلا به کرونا در استان نزولی شد و خوشبختانه پیک محسوسی از بیماری را نداشتیم؛ به جز روز 15 فروردین که به صورت مقطعی شاهد افزایش تعداد بیماران بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه بار مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان نسبت به دوران پیک بیماری حدود یک چهارم شده است، گفت: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در استان نسبت به هفته‌های گذشته کاهش زیادی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کسانی هم که با علایم حادتنفسی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند به بدحالی بیماران در پیک بیماری کرونا نیستند. خوشبختانه در روزهای اخیر در حوزه بهداشت و درمان به یک ثبات نسبی رسیدیم.

فاضل با اشاره به غربالگری مردم استان برای تشخیص زودهنگام کرونا گفت: این کار بزرگ با مشارکت سپاه و بسیج و در بازه زمانی 10 روزه تا 15 فروردین ماه انجام شده است. به جز شهرستان گرگان که یکی دو درصد از مردم هنوز غربالگری نشدند، این طرح در بقیه شهرستان‌ها 100 درصد انجام شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح افراد دارای علایم مشکوک از جمله سرفه، گلو درد، تب و لرز، تنگی نفس و غیره شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از مردم خواست همچنان دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا درگیر پیک دیگری از بیماری کرونا در استان نشویم.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها