پاسخ پاپ فرانسیس به نامه آیت الله محقق داماد درباره تحریم‌های آمریکا

پاپ فرانسیس در پاسخ به نامه آیت‌الله محقق داماد، ضمن اعلام مراتب همدردی معنوی خود با مردم ایران و تمام مردم درگیر کرونا در سراسر جهان، تأکید کرد که این مصیبت مبین آن است که بنی آدم اعضای خانواده یگانه بشریت هستند.

پاسخ پاپ فرانسیس به نامه آیت الله محقق داماد درباره تحریم‌های آمریکا

به گزارش ایسنا، آیت الله سید مصطفی محقق داماد، رئیس بخش مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم در نامه‌ای به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان از وی خواسته بود که برای رفع تحریم های ظالمانه ایالات متحده امریکا علیه ملت ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا اقدام کند.

پاپ فرانسیس طی نامه ای که به امضای پیترو کاردینال پارولین نخست وزیر واتیکان رسیده و از طریق سفارت برای وزارت امور خارجه ایران ارسال شده است، در پاسخ به نامه آیت الله محقق داماد، ضمن اعلام مراتب همدردی معنوی خود به مردم ایران و تمام مردم درگیر این ویروس در سراسر جهان و دعا به درگاه خداوند، برای شفای آلام و شفای عاجل مبتلایان و از میان برداشتن شر این مصیبت، بر این نکته تأکید کرده که این مصیبت مبین آن است که بنی آدم اعضای خانواده یگانه بشریت هستند و باید ناسازگاری و تنفر را کنار بگذارند و در برابر پروردگار، برادارنه با هم در خانه مشترک خود، یعنی سیاره زمین، زندگی کنند و در ادامه اظهار داشته است: دفتر پاپ فرانسیس با نماینده دائمی ایالات متحده امریکا در سازمان ملل متحد تماس گرفته اند و مراتب نگرانی مقامات ایران را اعلام کردند و خواستار توجه به این موضوع شدند. مشروح نامه نخست وزیر واتیکان خطاب به رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم به این شرح است:

«عالیجناب آیت الله سید مصطفی محقق داماد

جنابعالی در نامه مورخ 15 مارس خطاب به پدر مقدس، پاپ فرانسیس، در ارتباط با وضعیت دشواری که کشور شما به خاطر شیوع بیماری COVID 19 درآن قرار گرفته است، و وخیم‌تر شدن شرایط به خاطر تحریم‌ها، درخواست کرده بودید که ایشان برای برداشتن تحریم‌ها اقدام فرمایند.

در پی اطلاع دقیق از محتوی نامه فوق، پدر مقدس از اینجانب خواستند تا توسط جنابعالی مراتب همدردی معنوی ایشان را به مردم ایران و تمام مردم درگیر این ویروس در سراسر جهان در این دوران دشوار و رنج آور ابراز نمایند. عالیجناب پاپ همواره دعا می کند تا خداوند یاور و شفابخش آلام آنان باشد و شفای عاجل برای مبتلایان به این بلا عطا فرماید و شر این مصیبت را از میان بردارد. با وجود جنبه های هراسناک، این مصیبت مبین آن است که بنی آدم اعضای خانواده یگانه بشریت هستند و باید ناسازگاری و تنفر را کنار بگذارند و در برابر پروردگار، برادارنه با هم در خانه مشترک خود، یعنی سیاره زمین، زندگی کنند.

با عنایت به چنین موارد و با چنین برداشتی، دفتر پاپ با سفیر کلی کرافت (Kelly Craft)، نماینده دائمی ایالات متحده در سازمان ملل متحد، تماس گرفتند و مراتب نگرانی مقامات ایران را اعلام کردند و خواستار توجه به این موضوع شدند. متقابلاً این دفتر اعتقاد دارد که مقامات ایرانی و جنابعالی از هیچ تلاش عملی برای برقراری صلح و وفاق دریغ نخواهید کرد و از انجام هر عملی که موجب افزایش تنش و همزیستی مسالمت آمیز می شود پرهیز خواهید کرد.

با اغتنام فرصت و احترام، از جانب خود و پدر مقدس، بهترین‌ها را برایتان آرزومندیم.

پیترو کاردینال پارولین

نخست وزیر عالیجناب پاپ

28 مارس 2020».

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ali
    0

    پاپ خیلی محترمانه به مقامات ایرانی اعلام کردند که ایران هم باید از حمایت مسلحانه و مالی گروه های مسلح و مذهبی دست بردارد و روشهای خود در منطقه را روشنتر نماید تا همه به آرامش برسند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها