حباب کاذب قیمت لیموترش و لیموشیرین در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: قیمت لیموترش و لیموشیرین، به سبب سودجویی دلالان رشد چشمگیری داشته است.

حباب کاذب قیمت لیموترش و لیموشیرین در بازار

اسداله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از افزایش چشمگیر قیمت لیموترش و لیموشیرین در بازار خبر داد و گفت: اگرچه بنا به اظهارات رئیس اتحادیه عمده فروشان مقادیر قابل توجهی لیموشیرین و لیموترش در سردخانه‌ها دپو شده، اما قیمت آن به سبب سودجویی دلالان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی قیمت کنونی هر کیلو لیموترش در میدان مرکزی را ۲۹ هزار تا ۳۰ هزار تومان و لیموشیرین ۱۵ تا ۲۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نوسان چشمگیر قیمت این ۲ محصول طی روز‌های اخیر، دیگر در خرده فروشی‌ها سود ۳۵ درصدی لحاظ نمی‌شود.

کارگر قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۴ هزار تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلوگرم پرتقال توسرخ ۵ هزار تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال رسمی شمال ۴ هزار تا ۶ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۵ هزار تا ۷ هزار تومان، نارنگی تخم پاکستانی ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان سیب لبنانی زرد ۴ هزار تا ۹ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۴ هزار تا ۸ هزار تومان و کیوی ۶ هزار تا ۱۱ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به نرخ سایر میوه ها در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو خیار بوته‌ای با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، خیار گلخانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، گریپ فروت تو سرخ ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، گریپ فروت سفید ۲ هزار تا ۴ هزار تومان، موز ۱۰ هزار تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، ملون ۴ هزار تا ۸ هزار تومان و هندوانه یک هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی عرضه می‌شود.

وی قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۳ هزار تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ هر کیلو بادمجان گلخانه ۵ هزار تا ۹ هزار تومان، باقالی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، پیاز شیری ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان، پیاز زرد ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، تره فرنگی ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، سیب زمینی نو ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، سیب زمینی کهنه ۲ هزار تا ۴ هزار تومان، نارنج ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و سیر خشک ۲۰ تا ۲۷ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو فلفل تند ریز ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، کلم بروکلی ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان، کاهو رسمی ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کرفس یک هزار تا ۳ هزار تومان، کلم سفید و قرمز ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان، گل کلم ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، لوبیا سبز ۶ هزار تا ۹ هزار تومان و هویج یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وی نرخ هر کیلو سبزی خوردن را ۳ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۳ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

این‌مقام مسئول درباره قیمت میوه و صیفی در ماه رمضان اظهار کرد: طبق روال سال‌های قبل با ورود به ماه مبارک رمضان به استثنای چند روز نخست ثبات و رکود بر بازار حاکم است چرا که تقاضا برای خرید به شدت کاهش می‌یابد.

کارگر در پایان تصریح کرد: با گسترش ویروس کرونا بار‌ها تاکید کرده ایم که مغازه داران به صورت آنلاین خدمات را ارائه دهند و هم اکنون ۷۰ درصد اعضا این آمادگی را دارند که با پیک رایگان اجناس خود را عرضه کنند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • مری
    0

    باباازبیلیاقتتون درکنترل قیمتهاخسته شدیم مسکن حباب دلارحباب همه چی حبابه.... خداکنه مردم یه روزی سوزن بردارن حبابارابترکونن

  • شهروند
    0

    متا سفانه افزایش چندین برابری قیمت حبوبات ولبنیات و مواد غذایی کسی پاسخگو نیست

  • علی
    0

    این بابا چی فزودن حباب؟ نه عزیز جان قیمتها از سنگ هم توپرتر هستند. زهی خواب وخیال باطل. فقط همین یک کلمه را یاد مسئولین دادن. کو عمل؟ پیاز تا 14 هزار تومان رفته کجای کاری؟ حالا همش بگو حباب. شاید مرادت حاصل شد.

  • ایرانی
    0

    پس اتحادیه چه غلطی میکنه؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها