ویروس ترامپ، وام ۵میلیارد دلاری ایران را بلوکه کرد؟

در شرایطی که جهان با بحران کرونا روبروست، سازمان‌های بین‌المللی حاضر به کمک به کشورمان برای مقابله با این ویروس نیستند.

ویروس ترامپ، وام ۵میلیارد دلاری ایران را بلوکه کرد؟

بانک جهانی که وظیفه دارد به دولت‌های عضو سازمان ملل برای مقابله با بحران‌ها کمک کند، به ایران که عضو رسمی این بانک است، وام نمی‌دهد.

این درحالیست که ایران برای عضویت در این نهاد بین‌المللی حق عضویت می‌پردازد و بانک جهانی موظف به اعطای وام به ایران برای نهار کروناست.

گفته شده، مخالفت آمریکا دلیل عدم اعطای وام است، ولی کشورهای اروپایی که مدعی حمایت از ایران دربرابر تحریم‌ها هستند در برابر فشار به بانک جهانی سکوت کرده‌اند.

آمریکا براساس حقوق بین‌الملل حق وتوی تصمیمات بانک جهانی برای تخصیص وام به کشورها را ندارد، اما در رابطه با ایران نشان داد که از سازمان‌های بین‌المللی برای فشار بر کشورهای مستقل استفاده می‌کند.

البته معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفته هنوز این احتمال وجود دارد که بانک جهانی به درخواست ایران برای جذب وام ۵میلیارد دلاری پاسخ مثبت دهد.

آمریکا گرچه خود درگیر بحران کروناست، اما امیدوار است بتواند از ویروس کرونا برای تضعیف کشورمان استفاده کند و این خود، "ویروس ترامپ" است.

منبع: خبرفوری

17

حجم ویدیو: 4.10M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • نگین
    0

    هر روز شنیدیم این همه افراد چقدر اختلاس کردن جمع اوری اختلاسها چندین برابر وام پنج میلیارد دلاری هست چرا باید وام بگیرید

    نظرات شما -
    • علی صمدی
      0

      وام برآئ سوریه هزینه میشود

    • کاربر ناشناس
      0

      بیاییدشماروبه خون شهداقسم شماروبه خداقسم بیش ازاین اختلاس وبه مردم جفا نکنیدمگه خون بچه های خارج نشین شماکه ازپول بیت المال حیف میل می کنندازخون شهدای عزیزرنگین تراست؛اگه دولت بامردم همدل باشد واختلاس نکند ترامپ هیچ غلطی نمیکندوسرمایه های داخلی هم پاسخگوی نیازمردم است

  • جانباز
    0

    اگر آقای رییس‌جمهور دکتر حسن روحانی به ملت شریف ایران عزیزم دو میلیون وام قرض‌الحسنه بدهد که مردم در خانه بمانند به خداوند متعال سوگند ثواب دارد به دولتمردان دنیا نکته کنید یاد بگیرید محروم ومظلوم گرسنه هستند محبتتان را نشان بدهید به امید حق و عدالت الهی

  • اکبر
    0

    لعنت بر ظالم...

  • محسن
    0

    ویروس ترامپ...! ترامپ با شعارهای ناسیونالیستی وشبیه به هیتلر رای آورد. فردی مغرور وخودشیفته ولی در عین حال ترسو وبزدل است. اگر نقاط ضعف این فرد رو بشناسیم میتونیم سوارش بشیم. الان هم خیلی موس موس میکنه یک دولتمرد ایرانی باهاش تماس بگیره.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها