نیوزویک:

 آمریکا در برابر فراخوان بین المللی برای برداشتن تحریم های ایران مقاومت می‌کند

نویسندگان نیوزویک در نوشتاری به مقاومت آمریکا در برابر لغو تحریم‌های ایران در میانه شیوع ویروس کرونا پرداخته‌اند.

 آمریکا در برابر فراخوان بین المللی برای برداشتن تحریم های ایران مقاومت می‌کند

نیوزویک نوشت: ایالات متحده همچنان با درخواست های بین المللی برای گشایش در تحریم ها مقاومت می کند. مایک پومپئو روز سه شنبه با دفاع از سیاست فشار حداکثری ترامپ گفت: دولت کارهای زیادی برای اینکه رژیم ایران به منابع مورد نیازِ برنامه های ترویستی اش نرسد، انجام داده است. او در مورد یرکار آمدن یک دولت جدید در ایران با تغییر در عملکرد، ابراز امیدواری کرد.
منتقدان بر این باورند که تحریم ها ایران را در میانه ی جهان گیری ویروس کرونا در وضعیت بسیار بدی قرار داده است. بیش از ۶۴ هزار نفر مبتلا و بیش از چهار هزار نفر جان باخته اند. تعداد دیگری از مقامات آمریکایی و اروپایی نیز از دولت ترامپ خواستار رفع هدفمند تحریم ها شدند.
آنها در بیانیه ای اعلام کرده اند که مانند بسیاری از آمریکایی ها و اروپایی ها، ایرانی ها نیز در یکی از تاریک ترین زمان های تاریخ خود به سر می برند. همچنان که جهان با بیماری ناشی از کویید ۱۹ دست و پنجه نرم می کند، باید به خاطر داشته باشیم که شیوع ویروس در یک جا می تواند جای دیگری از جهان را آلوده کند. در عوض، نجات جان انسانها در سرتاسر مرزهای دنیا برای امنیت خود ما ضرروی است و باید اختلافات سیاسی بین دولت ها را نادیده گرفت.
کارشناسان توصیه می کنند که ایالات متحده می تواند کشورهایی را مشخص کند که شامل معافیت خرید نفت از ایران می شوند و پول حاصل از آن را صرف صادرات بشردوستانه به ایران می کنند. آنها از واشنگتن می خواهند که منابع مورد نیاز ایران را به سازمان بهداشت جهانی بدهد و در روند گرفتن وام ۵ میلیارد دلاری ایران از صندوق بین المللی پول مداخله ای نکند.
وزارت خارجه ی ایالات متحده ایران را متهم می کند که قصد دارد میلیاردها دلار را به هزینه های نظامی و حمایت از گروه های نیابتی اش در خارج از مرزها به جای اختصاص آن به بخش خدمات بهداشتی و حیاتی کشورش اختصاص دهد.
رئیس جمهوری ایران پیشنهاد کمک ایالات متحده را رد کرد. دفتر ریاست جمهوری ایران روز سه شنبه اعلام کرد که رهبر ایران با درخواست برداشت ۱ میلیارد دلاری از صندوق ذخیره ی ارزی برای مبارزه با کویید ۱۹ موافقت کرده است.
علیرضا میریوسفی سخنگوی دفتر ایران در سازمان ملل به نیوزویک گفت: هر انسان با وجدانی قبول دارد که تحریم ایران در شرایط مبارزه با ویروس کرونا، رویکردی انسانی نیست. همه باید قدردان افراد، گروه ها، شرکت ها و کشورهایی باشیم که شجاعت ایستادگی در برابر زورگویی ایالات متحده را دارند و در برابر رژیم تحریم های غیر انسانی و غیر منطقی که برای مردم ایران نوعی از تروریسم اقتصادی است، می ایستند.

منبع: شفقنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها