پاسخ‌های کرونایی عباس عبدی به چند سوال اصلاح‌طلبانه و انتخاباتی

عباس عبدی تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب می گوید: کنشگری در فرایندهای سیاسی موجود را حتی پیش از کرونا ناممکن و نامفید می‌دانستم.

پاسخ‌های کرونایی عباس عبدی به چند سوال اصلاح‌طلبانه و انتخاباتی

یک ویروس دنیا را به خود مشغول کرده است، ویروسی مرگبار که نه فقط زندگی و حیات مردم که از سیاست تا اقتصاد، فرهنگ، ورزش و ...را زیر سایه حضور خود برده است و آینده ای نامعلوم را برای دنیا رقم زده است. شاید از همین روست که این روزها در کنار کرونا از پساکرونا هم حرف زده می شود. دنیای پساکرونا که مشخص نیست با چه سبک و سیاقی پیش خواهد رفت.

تحت تاثیر همین فضای کرونایی پیش بینی آینده سیاست ایران و خاصه جریانات سیاسی سخت و نامعلوم شده است. آنچنان که وقتی عباس عبدی، تحلیلگر و فعال سیاسی اصلاح طلب را مخاطب سوالاتی درباره آینده این جریان تا انتخابات ۱۴۰۰، ضرورت بازسازی سازوکار لیدری این جریان تا انتخابات ۱۴۰۰ و اختلافات فعلی در این جریان قرار می دهیم، فضای کرونایی را پیش روی ما قرار می دهد و هرگونه پیش بینی و تحلیل در شرایط فعلی را بی فایده می داند.

عباس عبدی به می گوید: اگر جامعه ایران توانست به صورت عادی کرونا را پشت سر بگذارد بعدا می‌توان درباره چنین پرسش‌هایی فکر کرد، خانه از پای‌بست ویران است./خواجه در بند نقش ایوان است.

او ادامه می دهد: حتی آنهایی که سیاست و حکومت‌هایشان از قوام و استحکام برخوردار بود، اکنون در فکر اصلاح و تطبیق خود با دوران مابعد کرونا هستند. بنده کنشگری در فرایندهای سیاسی موجود را حتی پیش از کرونا ناممکن و نامفید می‌دانستم به همین دلیل هم آنچه که در اسفندماه به نام انتخابات مجلس معرفی شد از حوزه تعلقات سیاسی‌ام خارج شده و انتخابات ۱۴۰۰ نیز پیش از این نیز خارج شده بود.

این تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب گفت: اکنون و با جهان پس از کرونا به طریق اولی فرایند سیاسی مرسوم به کلی خارج از ذهنیتم هست و به نظرم به امری محمل و بیهوده تبدیل شده است. از این رو درباره چنین جزییاتی متمرکز نمی‌شوم که بخواهم برای پرسش‌های آن پاسخی پیدا کنم.

وی تاکید می کند: درمان دردهای پایان‌ناپذیر جامعه ما با حضور در سیاست در مدار گذشته؛ به دلیل ناکارآمدی روند سیاسی، سالب به انتفای موضوع شده است.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • احمدی
    0

    یک سوال از عبدی که در ایرا ن کمتر از 700 نفر بر اثر حماقت خودشان از مصرف الکل فوت کرده اند گفته مشروب فروشی باید آزاد شود. حالا با توجه به مرگ 36 هزار کشته در آمریکا بر اثر تیراندازی دیگران . در آمریکا چه چیزی بایستی آزاد گردد. که این اتفاقات نیفتد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها