واکسنی که مرگ ناشی از کووید ۱۹ را تا شش برابر کاهش می‌دهد

دانشمندان در مطالعه اخیر خود واکسنی را کشف کرده‌اند که تا میزان قابل توجهی باعث کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا می‌شود.

واکسنی که مرگ ناشی از کووید ۱۹ را تا شش برابر کاهش می‌دهد

ویروس کرونا یک عفونت کشنده است که به راحتی در بین مردم جهان شیوع پیدا کرده و تاکنون جان شمار زیادی را به خطر انداخته است؛ اما دانشمندان به تازگی ادعا کرده‌اند که واکسن ب. ث. ژ یا همان سل می‌تواند میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

دانشمندان دریافته‌اند در کشورهایی که هنوز تزریق واکسن ب. ث. ژ متداول است، میزان مرگ و میر تقریبا شش برابر کمتر از سایر کشور‌ها بوده است.

این واکسن برای محافظت در برابر سل استفاده می‌شود و تزریق آن بر ریه‌ها و سایر قسمت‌های بدن موثر است. اما با کاهش میزان سل در اغلب کشورها، استفاده از این واکسن دیگر اجباری نیست.

اکنون محققان ادعا کرده‌اند در کشور‌هایی که همچنان از این واکسن استفاده می‌شود، آمار جان باختگان ناشی از ویروس کرونا تا حد قابل توجهی پایین است.

در مطالعه‌ای که به تازگی دانشمندان دو کشور آمریکا و سریلانکا در بررسی میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ۵۰ کشور جهان انجام داده‌اند؛ دریافته‌اند که آمار فوتی‌های ناشی از این ویروس در کشور‌هایی که هنوز از واکسن ب. ث. ژ استفاده می‌کنند، در مقایسه با سایرین به ازای هر یک میلیون نفر بوده و به طور قابل توجهی متفاوت است.

محققان معتقدند ارتباط معناداری بین تزریق ب. ث. ژ و کاهش مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یارب
    0

    خب کو فقط حرفش میزنید اگ راس میگید بیارید بدید ب ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها