اهل سنت عراق هم از نامزدی مصطفی الکاظمی برای نخست‌وزیری عراق حمایت کرد

ائتلاف القوی العراقیه امروز (چهارشنبه) حمایت خود را از توافق گروه‌های سیاسی مربوطه با نامزدی رئیس سازمان اطلاعات این کشور اعلام کرد و آب پاکی را روی دست عدنان الزرفی ریخت.

اهل سنت عراق هم از نامزدی مصطفی الکاظمی برای نخست‌وزیری عراق حمایت کرد

ائتلاف القوی العراقیه (گروه‌های عراقی) بزرگترین ائتلاف اهل سنت در پارلمان عراق اظهار کرد، به وحدت سیاسی برای عبور از مرحله دشوار پایبند بوده و از نامزدی مصطفی الکاظمی رئیس سازمان اطلاعات عراق برای تصدی نخست‌وزیری کشور حمایت می‌کند.

ائتلاف در بیانیه خود تاکید می‌کند، موضعش ثابت و در حمایت از ثبات عراق بوده و در مسیر راهکارهای ملی در تشکیل دولت در چارچوب سازوکار قانون اساسی حرکت می‌کند تا از این مرحله دشوار و پرمخاطره کشور در سطوح بهداشت، امنیت، اقتصاد و سیاست عبور کند.

طبق این بیانیه، ائتلاف القوی روی نامزد نخست‌وزیری تمرکز دارد که دولتش در پارلمان مورد حمایت قرار بگیرد و مورد تایید گروه‌های سیاسی مسؤول تعیین نامزد بوده و در سطح ملی هم از مقبولیت لازم برخوردار باشد لذا ائتلاف اهل سنت از توافق گروه‌های سیاسی مربوطه بر سر نامزدی مصطفی الکاظمی برای تشکیل دولت آینده حمایت خواهد کرد.

در پایان بیانیه این ائتلاف آمده است: ائتلاف ما به نقش خود بر حمایت از تحقق صلح و مذاکره و گفت‌وگو بین ملت عراق می‌بالد و تفرقه و اختلاف سیاسی را در راستای خدمت به ملت و پاسخگویی به مطالبات مشروع در زمینه امنیت،‌ صلح و اصلاحات رد می‌کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها