وزارت دفاع آمریکا:

فرمانده ارشد الشباب در حمله جنگنده‌های آمریکایی کشته شد

پنتاگون از کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد گروه الشباب طی حمله هوایی هفته گذشته جنگنده‌های این کشور به جنوب سومالی خبر داد.

فرمانده ارشد الشباب در حمله جنگنده‌های آمریکایی کشته شد

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس‌العربی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، در حمله هوایی که نیروهای این کشور هفته گذشته در جنوب سومالی و در حدود ۲۰۰ کیلومتری غرب موگادیشو انجام دادند، یکی از فرماندهان ارشد گروه الشباب کشته شد.

فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا (افریکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد، در دوم آوریل جاری یک حمله هوایی به پایگاهی در نزدیکی «بوش مدینه» آغاز شد که به کشته شدن سه تن از اعضای الشباب از جمله یکی از فرماندهان ارشد آن به نام «یوسف جییس» منجر شد.

طبق این بیانیه، جییس یکی از بنیانگذاران الشباب وابسته به تشکیلات تروریستی القاعده بود و چندین پست رهبری را در این گروه برعهده گرفت.

در این بیانیه به نقل از ژنرال استفن تاونسند، فرمانده افریکام آمده است، این فرد، رهبر اصلی سازمان الشباب بود؛ فردی بسیار خشن، بی‌رحم و عامل ریخته شدن خون بی‌گناهان بسیاری بود. از پا درآمدن او سومالی و کشورهای همسایه را امن‌تر می‌کند.

ژنرال تاونسند در ادامه گفت: در حالی که ما به دلیل شیوع کرونا تمایل داریم عملیات خود را در سومالی به حالت تعلیق درآوریم، رهبران تشکل‌های القاعده، الشباب و داعش این بحران را فرصتی برای تقویت برنامه تروریستی خود می‌بینند. به همین دلیل ما به حمایت خود از شرکای آفریقایی‌ خود ادامه خواهیم داد.

طبق اعلام ارتش آمریکا، پنج عضو دیگر الشباب در حمله هوایی روز دوشنبه این کشور به منطقه جیلیب در جنوب سومالی کشته شدند.

الشباب به القاعده تعهد داده دولت سومالی را که تحت حمایت جامعه جهانی است و یک گروه نظامی ۲۰ هزار نفری وابسته به اتحادیه آفریقا از آن پشتیبانی می‌کند، سرنگون سازد.

در سال ۲۰۱۱ با بیرون راندن الشباب از پایتخت سومالی، این گروه مهم‌ترین پایگاه خود را از دست داد اما هنوز کنترل مناطق حومه‌ای گسترده‌ای را در دست داشته و حملات نظامی و عملیات‌های انتحاری را از آنجا انجام می‌دهد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها